"Grieperig" Zalk pakt toch drie punten

CSV'28 1

17 februari 2018 15:00

Op zaterdag 17 februari ging SV Zalk op bezoek bij CSV 28 in Zwolle. Dat het een moeilijke wedstrijd zou worden, stond vooraf al vast. CSV 28 beschikt over een goed voetballend team.

Bij Zalk ontbraken Lars van der Worp en Jeremy van Dijk wegens griep en Shaan Tasneem was nog geschorst. Tevens trad Zalk aan met een team waarvan een aantal spelers verre van fit in het veld stonden omdat ze de hele week ziek waren geweest. Ook trainer Gerrit Hamer lag ziek op bed, zijn taken werden waar genomen door Jan Schrooten en Berry Wagterveld.

Berry Wagterveld  stond rechtsachter, omdat Emiel Post was doorgeschoven naar het middenveld. Sander Vinke stond rechtsbuiten. CSV 28 pakte Zalk direct bij de strot en combineerde er lustig op los. Dat het na 25 minuten nog 0-0 stond was te danken aan doelman Cor Straetemans. Hij keerde van dichtbij een aantal schoten op zijn doel, die iedereen in en langs het veld al hadden geteld. Ook Ruben van der Veer haalde nog een bal van de doellijn. Met name het middenveld van Zalk werd overlopen door de snelle spelers van CSV 28 die keer op keer gevaarlijk werden.

Het was wachten op de 1-0, maar zoals zo vaak deze competitie was het Zalk dat weer kort achter elkaar twee doelpunten maakte. Eerst was het Michel Hamer die voor 0-1 zorgde en een paar minuten later was het topschutter Aart Schreuder die de 0-2 voor zijn rekening nam. Het had zelfs 0-3 kunnen staan als Sander Vinke, die alleen voor de doelman verscheen, dit had afgemaakt. Dit lukte helaas niet, zijn inzet werd door de doelman van CSV gered. CSV 28 was van slag en men begon te mopperen op elkaar. Dit kwam het spel van de mannen van Martin Reinders niet ten goede. Ook kreeg de achterhoede van Zalk aan het einde van de eerste helft de boel beter onder controle en gaf men in deze fase weinig weg.

Beide ploegen gingen rusten met een 0-2 stand.

Na de pauze probeerde CSV 28 snel orde op zaken te stellen en men drukte Zalk ver achteruit, maar opgelegde kansen kreeg CSV niet echt meer. Zalk kreeg net als in de eerste helft heel weinig kansen en beperkte zich tot verdedigen. Vaak werd er geen medespeler meer gezocht, maar ging de bal blind naar voren (of over de zijlijn). Dit was veruit de slechtste wedstrijd van het seizoen. Zalk kon niet brengen wat het in de meeste wedstrijden wel voor elkaar kreeg, de tegenstander onder druk zetten en veel scoren. Als je als speler de hele week ziek zwak en misselijk bent, is het al knap dat je in het veld staat en dan moet je van tactiek veranderen.

In de 73e minuut van de wedstrijd krijgt CSV 28 weer moed, ze maken de aansluitingstreffer: 1-2. Maar verder dan een aantal schoten en hoekschoppen komt het team uit Zwolle niet meer. Zo verliest het team dat het meeste recht had op de overwinning, gezien het verloop van de wedstrijd.

Er wordt bij Zalk nog gewisseld. Jesper Esselink komt in het veld voor Sander Vinke. Roel Vinke komt voor Berry Wagterveld en de leeggespeelde Gerben Hamer wordt vervangen door Carsten Esselink.

Zalk heeft gestreden voor wat het waard was. Het was niet mooi, maar wel effectief en zo gaat de koploper er weer met de drie punten vandoor en heeft het een lastige klip (CSV 28) omzeild. VSW en Zalk staan nu met 34 punten bovenaan de ranglijst en doen hele goed zaken. De nummers 3 t/m 6 hebben afgelopen zaterdag allemaal hun wedstrijden verloren en staan nu ver achter de beide koplopers. Op zaterdag 24 februari speelt Zalk eindelijk weer eens een thuiswedstrijd en wel tegen HTC uit Zwolle. De wedstrijd begint als de weersomstandigheden het toelaten om 14.30 uur.

Tot ziens in Zalk.