Knappe overwinning van S.V. Zalk bij Hatto Heim

... (penalty)
... (schot)

27 oktober 2018 15:00

Afgelopen zaterdag gingen de mannen van Gerrit Hamer op bezoek bij Hatto Heim. Wegens blessureleed waren Maurice Hofstra, Ruben van der Veer en Sander Kuiper niet inzetbaar, dus moest de trainer van Zalk noodgedwongen schuiven in het elftal.

Zalk begon met de volgende opstelling:
Doel: Berry Wagterveld,
Achter (van links naar rechts): Stefan van Ommen, Hendri Vinke, Jeroen van den Bosch en Emiel Post

Middenveld: Gerben Hamer, Rabi Ezzat en Gerben Hamer
Voorhoede: Michel Hamer, Menno van der Worp en Jeremy van Dijk.

Jeroen van den Bosch stond nu samen met Hendri Vinke centraal in de verdediging. Hij nam de plek van Ruben van der Veer in. Spits Aart Schreuder zakte een linie en speelde nu op de plek van Jeroen van den Bosch, centraal op het middenveld. Menno van der Worp stond nu in de spits.

Zalk begon voorzichtig en liet Hatto Heim veel in balbezit komen. De Hattemers deden hier vrij weinig mee en werden in het geheel niet gevaarlijk. Ook Zalk werd niet gevaarlijk. Men speelde slordig en had net als vorige week vaak de tweede bal niet. Zo kon het gebeuren dat er tot de 21e minuut geen enkel gevaarlijk moment voor beide doelen was te bespeuren. Maar in de 26e minuut kwam Zalk toch op voorsprong na een fraaie actie van Aart Schreuder op rechts, waarbij hij zijn tegenstander simpel voorbij ging en een loepzuivere voorzet afleverde op het hoofd van de geheel vrijstaande Gerben Hamer. Deze kopte de bal knap tegen de touwen: 0-1 voor Zalk.

Hatto Heim ging nog meer op de aanval spelen, maar Zalk kwam geen moment in de problemen, ook omdat de verdediging zeer goed stond te spelen en niets weggaf. In de 36e minuut mocht Michel Hamer een hoekschop nemen. Menno van der Worp kopte de bal bij de eerste paal goed door waarna Jeroen van den Bosch de bal bij de tweede paal keihard binnenschoot: 0-2 voor Zalk.

Na 38 minuten het eerste schot op het doel van Berry Wagterveld. Dit ging ver naast het doel van Zalk. Weer een minuut later een prima aanval van Zalk. weer was het Aart Schreuder die de bal diep gaf op Menno van der Worp, deze kon met twee verdedigers in de buurt de bal niet genoeg snelheid mee geven, zodat de doelman van Hatto Heim de bal simpel kon pakken. In de 45e minuut het eerste gevaarlijke moment voor het doel van Zalk. De rechtsbuiten van Hatto Heim schoot de bal goed in de linkerbenedenhoek, maar doelman Wagterveld was goed bij de les en hij tikte de bal tot hoekschop. Direct hierna floot de scheidsrechter voor het rustsignaal.

Zalk kwam ook na de pauze met dezelfde spelers het veld op. Hatto Heim had twee verse spelers in het team gebracht en probeerde met man en macht te scoren, maar Zalk gaf geen krimp en hield goed stand en probeerde met uitvallen gevaarlijk te worden. Dit lukte in de 58e minuut. Emiel Post speelde Aart Schreuder aan op het middenveld deze verzond weer een prachtige diepe bal op rechts waar Gerben Hamer vanaf de achterlijn goed voorgaf en Menno van der Worp de bal zeer fraai binnenkopte: 0-3 voor Zalk.

Kat in bakkie zou je denken. Hatto Heim kwam weer veelvuldig in balbezit, maar kon dit nog steeds niet in doelpunten uitdrukken. In de 64e minuut komt Shaan Tasneem in het veld voor Jeremy van Dijk, die nog niet echt laat zien wat we van hem gewend zijn (flitsende acties). Na 69 minuten het eerste gevaarlijke schot van de Hattemers, dit gaat net naast. Dan volgt de 72e minuut een hoge voorzet in het strafschopgebied van Zalk, hierbij valt een speler van Hatto Heim achterover en scheidsrechter Petersen ziet hier een overtreding in en legt de bal tot verbazing van alles en iedereen op de stip. Het lijkt dat de scheidsrechter de spanning in de wedstrijd weer terug wil brengen. De strafschop wordt snoeihard en onhoudbaar binnen geschoten: 1-3.

In de 77e minuut wordt Michel Hamer eruit gehaald en komt Lars van der Worp hem vervangen. Na 83 minuten weer een wissel voor Zalk. De leeg gespeelde Aart Schreuder wordt vervangen door Ramin Ezzat. Hatto Heim blijft het proberen en zal ook nog weer tot scoren komen in de 86e minuut wordt een hoge voorzet knap binnen gekopt: 2-3.

Het wordt nog even billen knijpen voor Zalk, maar men geeft geen echte kansen meer weg en zo wint S.V. Zalk voor de tweede keer op rij en staat men op een knappe zevende plek op de ranglijst. In deze wedstrijd kregen Emiel Post, Jeroen van den Bosch, Rabi Ezzat en Stephan van Ommen een gele kaart. Volgende week komt koploper ZAC uit Zwolle op bezoek in Zalk. De mannen van trainer Hamer zullen er alles aan doen om de ploeg uit Zwolle de eerste nederlaag toe te brengen. De Zwollenaren beschikken over een goed spelend team met technisch zeer vaardige spelers, maar als Zalk er bovenop zit en alles geeft kan er zeker een goed resultaat worden behaald.

Tot ziens in Zalk, waar de wedstrijd om 14.30 uur begint.