S.V. Zalk wint van DSV'61

DSV '61 1

20 oktober 2018 14:30

Afgelopen zaterdag heeft Zalk de eerste overwinning in de 3e Klasse C behaald. Na een moeizame wedstrijd werd DSV '61 met 2-1 verslagen.

Zalk begon met de volgende spelers: in het doel Berry Wagterveld. De defensie bestond uit Stefan van Ommen, Ruben van der Veer, Hendri Vinke en Sander Kuiper. Op het middenveld stonden Gerben Hamer, Rabi Ezzat en Jeroen van den Bosch en de voorhoede werd gevormd door Michel Hamer, Aart Schreuder en Jeremy van Dijk.

Al na 30 seconden mag DSV op een gevaarlijke plek voor het doel van Zalk een vrije trap nemen. De bal word echter naast het doel geschoten. In de 4e minuut het eerste wapenfeit van Zalk. Aart Schreuder mag een vrije trap nemen op zestien meter van het doel van DSV, zijn schot gaat net over het doel. Weer een minuut later mag DSV een vrije trap nemen net buiten het zestien meter gebied van Zalk, dit na een overtreding van Stefan van Ommen. De bal gaat echter een meter naast het doel van Berry Wagterveld. Beide teams proberen wel te voetballen, maar het spel van beide ploegen kan de toeschouwers nauwelijks boeien, het is van beide kanten rommelig met veel balverlies. Dan volgt in de 33e minuut het mooiste moment van de hele wedstrijd. Aanvoerder Jeroen van den Bosch verovert op het middenveld de bal en verstuurt met een prachtige pass de bal naar links waar de snelle Michel Hamer zijn tegenstander eruit loopt en vanaf de achterlijn de bal prima teruglegt voor de voeten van Aart Schreuder. Deze schiet de bal snoeihard in het doel achter de kansloze doelman van DSV '61: 1-0 voor Zalk.

In de 34e minuut komt Aart Schreuder vrij voor de doelman van DSV, zijn schot is echter te slap om de doelman te verassen. Zalk krijgt nu achter elkaar een aantal kansen om de wedstrijd al vroeg te beslissen, maar de ploeg verzuimt deze te benutten. Na 36 minuten geeft Sander Kuiper een mooie voorzet op Rabi Ezzat, maar deze heeft teveel tijd nodig om uit te halen en daarmee gaat ook deze mogelijkheid verloren. De mannen van Gerrit Hamer laten het tempo uit de wedstrijd gaan en zo krijgt DSV wat meer grip op de wedstrijd en krijgt het wat kleine kansen die gelukkig voor Zalk niet benut worden. In de 42e minuut tast de doelman van Zalk mis op een hoge voorzet vanaf links, maar Ruben van der Veer kan de bal net wegwerken voordat DSV gevaarlijk kan worden. Tot het rustsignaal krijgt Zalk nog een aantal kleine mogelijkheden om te scoren, maar helaas blijft het bij 1-0.

Zalk komt met dezelfde spelers op het veld als waar men de wedstrijd mee begon. DSV '61 probeert Zalk onder druk te zetten. Dit lukt de mannen uit Doornspijk gedeeltelijk, men krijgt een aantal kleine kansen, maar echt gevaarlijk wordt het niet voor het doel van Zalk. In de 50e minuut krijgt Zalk nog weer een kans, het schot van Gerben Hamer wordt tot hoekschop verwerkt. Na 51 minuten wordt de licht geblesseerde Sander Kuiper vervangen door Emiel Post. In de 60e minuut weer een wissel bij Zalk, Shaan Tasneem komt in het veld voor Michel Hamer. Hij mag na zijn zware blessure iedere wedstrijd wat meer minuten maken. Vandaag was te zien dat het steeds beter gaat met Michel, hij was regelmatig dreigend vanaf de linkervleugel. Beide teams krijgen het niet voor elkaar om een fatsoenlijk spelletje voetbal te vertonen en volharden in lange ballen, slordig in balbezit en slecht combinatiespel. Helaas voor Zalk valt de gelijkmaker heel ongelukkig. Een hoge voorzet vanaf links komt hoog voor het doel van Zalk en met wat geluk krijgt een speler van DSV de bal op zijn schouder en onbereikbaar voor de doelman van Zalk gaat de bal tegen de touwen: 1-1. Dit gebeurt in de 66e minuut. In de 67e minuut schiet Aart Schreuder de bal goed in maar de doelman van DSV redt prima. Shaan Tasneem leidt balverlies op het middenveld, daarna komt een speler van DSV alleen voor doelman Wagterveld, deze redt prima met de voet. Zalk laat zich steeds verder terug drukken voor het eigen strafschopgebied en brengt zichzelf hierdoor in de problemen. In de 78e minuut krijgt Ruben van der Veer nog een gele kaart na onbesuisd inkomen op een middenvelder van DSV. De daarop volgende vrije trap wordt door DSV over geschoten. Na 84 minuten nog weer gevaarlijk moment voor het doel Zalk. Hendri Vinke begaat een overtreding op de rand van het eigen strafschopgebied, de vrije trap levert DSV niets op. Alleen Jeroen van den Bosch krijgt nog een gele kaart voor commentaar op de scheidsrechter. In de 89e minuut mag de aanvoerder van Zalk nog een vrije trap nemen op 20 meter van het doel van DSV, zijn schot gaat echter in de muur. De scheidsrechter kan er vanmiddag niet genoeg van krijgen en laat de wedstrijd maar doorgaan, zeker zeven minuten blessuretijd (?) komt erbij. Maar als iedereen in en langs het veld zich al verzoend heeft met een puntendeling, slaat Zalk toch nog toe en pakt het de volle winst. Na een fraaie actie van de ingevallen Menno van der Worp (voor Jeremy van Dijk) komt de bal voor het doel van DSV, waar goaltjesdief Aart Schreuder de bal met wat geluk binnenschiet: 2-1 voor Zalk. Een zeer kostbare zege voor S.V. Zalk die nu met vijf uit vijf net onder de middenmoot in de 3e klasse C staat.

Volgende week gaat Zalk op bezoek bij Hatto Heim een streekderby en in deze wedstrijd komen veel spelers die enkele jaren geleden bij WHC speelden elkaar weer tegen, zowel bij Zalk als bij Hatto Heim.

Er waren in Zalk ongeveer 150 toeschouwers aanwezig.

Tot ziens komende zaterdag in Hattem.