S.V. Zalk kansloos tegen Swift '64

Swift '64 1

... (schot)

8 december 2018 14:30

Afgelopen zaterdag mocht Zalk proberen om de punten thuis te houden.

Men begon met de volgende spelers: in het doel Berry Wagterveld, de achterhoede bestond uit Emiel Post, Ruben van der Veer, Sander Kuiper en Stefan van Ommen. Middenveld: Jeroen van den Bosch, Rabi Ezzat en Jesper Hesselink de voorhoede bestond uit Michel Hamer, Aart Schreuder en Jeremy van Dijk.

Wegens blessures waren niet inzetbaar Gerben Hamer en Hendri Vinke, door ziekte was Lars van der Worp ook niet beschikbaar. Maurice Hofstra is al lange tijd niet inzetbaar. Ramin Ezzat was geschorst. Jeroen van den Bosch, Michel Hamer en Rabi Ezzat waren verre van fit.

In de eerste 10 minuten ging het spel nog redelijk gelijk op, daarna was het Swift 64 die de wedstrijd volledig onder controle had en aanval op aanval golfde op het doel van Zalk af.
Zalk moest alle zeilen bijzetten om Swift van scoren af te houden. Dat de mannen uit Swifterbant niet op voorsprong kwamen was niet te danken aan Zalk, maar meer aan de onzorgvuldigheid van Swift men miste kans op kans.

In de 14e minuut een eerste kans voor Zalk en ook tevens de mooiste aanval die Zalk liet zien. Aart Schreuder stuurt Michel Hamer er vandoor op links. Hij zet de bal prima voor, maar Jeremy van Dijk komt net niet bij de bal.

Direct hierna weer een gevaarlijke aanval van Swift. Weer komt er een gevaarlijke bal voor het doel van Berry Wagterveld, deze wordt echter net naast geschoten. In de 17e minuut weer een aanval van Swift, ook nu weer over links. De spits schiet de bal naast het doel van Zalk. Na 19 minuten mag Swift een vrije trap nemen net buiten het strafschopgebied van Zalk. Doelman Wagterveld tikt de bal via de paal naast zijn doel. In de 23e minuut schiet Aart Schreuder van grote afstand op het doel van Swift, de doelman kan de bal simpel pakken.
Na 30 minuten komt Swift dan toch op voorsprong, de aanvoerder van Swift mag al dan niet in buitenspelpositie doorgaan richting het doel van Berry Wagterveld en hij schiet de bal onhoudbaar achter de verder heel goed keepende doelman. In de minuten die volgen, krijgt Swift kans op kans, maar ziet het geen mogelijkheid om meer doelpunten te maken en mag Zalk blij zijn dat het bij de rust maar met 0-1 achter staat.

Ruststand 0-1

Na de pauze komt Menno van der Worp in het veld voor Jesper Esselink. Menno gaat weer in de spits spelen en Aart Schreuder gaat op het middenveld spelen. Alleen komt Zalk er weer niet aan te pas en is er maar een team wat voetbalt en dat is Swift 64. Swift krijgt weer een aantal grote mogelijkheden, maar men krijgt het weer niet voor elkaar om te scoren en zo blijft Zalk nog steeds hopen op een goed resultaat.

In de 55e minuut mag Zalk nog een hoekschop nemen. Aart Schreuder kopt de bal te zacht in en de doelman kan makkelijk redding brengen. Van de 56 t/m de 66e minuut krijgt Swift weer een aantal mogelijkheden om de wedstrijd te beslissen, echter men krijgt de bal weer niet achter de uitstekend spelende doelman Berry Wagterveld. Shaan Tasneem komt nog in veld voor Michel Hamer.

Na 67 minuten een kans voor Zalk, Jeremy van Dijk geeft een goede voorzet, maar Menno van der Worp kopt de bal helaas naast het doel. Swift 64 neemt het heft weer in handen en krijgt weer legio mogelijkheden, maar weer scoort men niet. Tot in de 75e minuut het doek valt voor Zalk. De bal komt strak voor het doel. De verdediging krijgt de bal niet goed weg en een speler van Swift mag vrij raak schieten: 0-2.

Na 77 minuten het enige wapenfeit van de aanvoerder van Zalk, Jeroen van den Bosch, hij schiet van afstand de bal net naast het doel van Swift 64. In de minuten die volgen tot het eindsignaal krijgt Swift nog weer een aantal kansen om de voorsprong verder uit te bouwen. Het blijft echter bij 0-2. Zalk mag blij zijn met deze stand het had net zo makkelijk met 0-6 of 0-7 kunnen verliezen. S.V. Zalk in deze vorm zal het zeer lastig krijgen om in de 3e klasse te blijven. Het is heel jammer dat er wekelijks zoveel spelers niet inzetbaar zijn, dat heeft natuurlijk grote invloed op het spel. Maar als Zalk blessurevrij is dan kan het makkelijk meevoetballen met de meeste teams in deze klasse. Dus laten we hopen dat iedereen gauw weer topfit is, dan kunnen we nog mooie wedstrijden tegemoet zien.

Komende zaterdag mag Zalk op bezoek bij Rouveen proberen om een goed resultaat neer te zetten. Laten we hopen dat de punten mee komen naar Zalk.

Tot ziens in Rouveen