Verdienstelijk gelijkspel S.V. Zalk in Biddinghuizen

BAS 1

22 september 2018 14:30

S.V. Zalk 1 kende een redelijk succesvolle voorbereiding met een drietal oefenwedstrijden tegen Veluwse Boys (4-0) , SVN'69 (1-1), Genemuiden 2 (0-2). In de poulefase van het bekertoernooi speelde Zalk tegen 't Harde (2-0 winst), Wilsum (2-0 winst) en het tweede team van Go Ahead Kampen (0-2 verlies). Helaas geen tweede ronde voor het team van Gerrit Hamer. In de voorbereiding waren een aantal spelers i.v.m. vakantie en blessures nog niet inzetbaar.

Afgelopen zaterdag was het dan zover: Zalk mocht in Biddinghuizen aantreden tegen BAS, de ploeg uit de polder die vorig seizoen in de subtop van de 3e Klasse C eindigde. Het team van trainer Hamer kon in deze wedstrijd niet beschikken over Jeroen van den Bosch (werk), Hendri Vinke (blessure), Michel Hamer (blessure), Stephan van Ommen (vakantie) en Jeremy van Dijk die deze middag in het tweede team mocht ballen.

Zalk begon met de volgende spelers: in het doel Berry Wagterveld, de achterhoede werd gevormd door Maurice Hofstra, Ruben van der Veer, Sander Kuiper en Emiel Post. Rabi Ezzat, Ramin Ezzat en Gerben Hamer vormden het middenveld en in de voorhoede mochten Shaan Tasneem, Aart Schreuder en Sander Held hun opwachting maken.

S.V. Zalk begon goed aan de wedstrijd en na enkele minuten ging Sander Held er op rechts vandoor. Zijn schot ging net langs het doel van de 49(!)-jarige doelman van BAS. De mannen van Gerrit Hamer hadden het betere van het spel en BAS kon in de eerste 20 minuten geen potten breken. Na 15 minuten spelen opende de topscorer van vorig seizoen de score voor Zalk. Uit een hoekschop vanaf links kopte Schreuder na mistasten van de doelman de bal bij de tweede paal binnen: 0-1.

Zalk had in deze fase meer druk moeten zetten, maar men liet BAS weer terug in de wedstrijd komen. Na 30 minuten mocht de spits van BAS alleen op doelman Wagterveld afgaan, deze tikte de bal knap tot hoekschop. Na een forse overtreding op het middenveld kreeg Gerben Hamer een gele kaart. Weer een paar minuten later opnieuw geel voor Zalk. Nu kreeg Ramin Ezzat een gele prent voorgetoverd, ook dit was terecht. In de 37e minuut mocht Shaan Tasneem alleen doorgaan richting het doel van BAS, maar helaas verspeelde Shaan de bal op de rand van het strafschopgebied en ging een mooie kans verloren. Een paar minuten later nog een kans voor Zalk, maar Gerben Hamer kopte uit kansrijke positie de bal over het doel van BAS.

Wie dacht dat Zalk met een 0-1 voorsprong een kopje thee kon gaan drinken, kwam helaas bedrogen uit. Balverlies op het middenveld bracht de bal bij de linkerspits van BAS. Uit zijn voorzet kreeg Ruben van der Veer de bal tegen zijn arm. De goed leidende scheidsrechter deponeerde de bal op de stip en dit cadeautje werd verzilverd: 1-1.

Gerrit Hamer wisselde niet en bracht dezelfde elf in het veld als waar hij mee begon. In een regenachtig Biddinghuizen was van hoogstaand spel geen sprake. Beide ploegen waren redelijk tegen elkaar opgewassen, alhoewel BAS zich wat meer op de helft van Zalk liet zien en ook een aantal kansen kreeg. Berry Wagterveld was echter steeds goed bij de les en hield met een aantal fraaie reddingen zijn doel in de tweede helft schoon.

In de 70e minuut twee wissels bij Zalk. De gebroeders Van der Worp, Lars en Menno, kwamen in het veld voor Sander Held en Rabi Ezzat. Na 77 minuten probeerde Gerben Hamer het nog een keer van afstand. Zijn schot ging echter hoog over het doel van BAS. In blessuretijd kreeg Aart Schreuder nog een mogelijkheid, maar ook zijn schot ging over het doel. En zo floot de scheidsrechter na 95 minuten voetbal voor het einde van de wedstrijd.

S.V. Zalk mag tevreden terugkijken op deze wedstrijd. Vooraf had iedereen getekend voor een gelijkspel, maar gezien het spel in de eerste helft had er toch nog wel meer ingezeten.

Volgende week speelt S.V. Zalk thuis tegen Hulshorst, die de eerste wedstrijd van het seizoen wist te winnen van VSW met 3-2. De wedstrijd in Zalk begint om 14.30 uur.

Tot ziens in Zalk!