S.V. Zalk verliest in Oene

Oene 1

6 oktober 2018 14:30

Afgelopen zaterdag trad de hoofdmacht van Zalk aan tegen titelkandidaat Oene. Bij Zalk ontbrak Shaan Tasneem wegens werkzaamheden en Lars van der Worp was geblesseerd. Michel Hamer stond vandaag op het veld bij het tweede team van Zalk en maakte hier de nodige minuten.

Zalk begon met de volgende spelers: Berry Wagterveld in het doel. De achterhoede werd gevormd door Emiel Post, Ruben van der Veer, Hendri Vinke en Sander Kuiper. Op het middenveld stonden Gerben Hamer, Jeroen van den Bosch en Ramin Ezzat en het spitsentrio bestond uit Rabi Ezzat, Aart Schreuder en Menno van der Worp.

Oene probeerde vanaf het begin Zalk vast te zetten op eigen helft. Na vijf minuten de eerste aanval van Oene over de rechterkant, waar de snelle linkerspits er goed langs ging. Zijn voorzet werd door doelman Wagterveld gepakt. Tot de 12e minuut kregen beide teams weinig tot geen kansen en Oene had het betere van het spel. In de 14e minuut ging de linkerspits van Oene er weer langs, maar weer is zijn voorzet niet op maat en pakt Berry Wagterveld de bal simpel in zijn handen.

Na twintig minuten wordt aanvoerder Jeroen van den Bosch net buiten het strafschopgebied van Oene neergelegd. De daaropvolgende vrije trap wordt door Aart Schreuder over het doel van Oene geschoten. Weer een minuut later had Zalk een strafschop moeten hebben. Menno van der Worp schoot op het doel, maar onderweg werd de bal met hand geraakt door een verdediger van Oene. De scheidsrechter zag dit helaas niet dus dit buitenkansje ging niet door. Daarna volgde een fase in de wedstrijd waarin weer weinig te beleven viel. Van beide kanten werden weinig kansen gecreëerd. Ook nu was Oene het meest in balbezit.

In de 32e minuut een verre uittrap van de doelman van Zalk. Spits Aart Schreuder nam de bal fraai aan en schoot op het doel van Oene, de doelman redde goed. Een paar minuten later kreeg Jeroen van den Bosch een gele kaart na een forse overtreding op het middenveld. De vrije trap die Oene daarop mocht nemen kwam hoog voor het doel van Zalk en de spits kon geheel vrijstaand de bal inkoppen. Hij had het vizier nog niet op scherp staan en de bal vloog over het doel. Hier kwam Zalk goed weg. In de 39e minuut kon Aart Schreuder na een voorzet van Menno van der Worp de bal net niet goed raken en deze liep over de achterlijn. Dit was ook meteen het laatste wapenfeit van de eerste helft en zo gingen beide ploegen rusten met een 0-0 stand.

Hier mocht Zalk nog het meest tevreden over zijn. Het team van Gerrit Hamer had te weinig stootkracht in de aanvalslinie en men kon geen druk op de achterhoede van Oene zetten. Na de rust kwam Zalk met dezelfde spelers op het veld als voor de pauze.

Oene kwam furieus uit de startblokken en zette direct druk op de achterhoede van Zalk. In de 48e minuut krijgt een speler van Oene geheel vrijstaand de bal net buiten het strafschopgebied. Hij haalt keihard uit en onhoudbaar voor de doelman Zalk slaat de bal tegen de touwen: 1-0 voor Oene. Drie minuten later was het alweer raak. Een combinatie van de snelle spitsen van Oene zorgde voor chaos in het strafschopgebied van Zalk. Toen ook de doelman van Zalk mistaste was het zomaar 2-0 voor Oene.

Stephan van Ommen komt dan in veld voor Emiel Post en speelt op zijn favoriete plek links achterin. De toeschouwers gingen er eens even goed voor zitten en dachten dat Oene een grote uitslag ging neerzetten. Niets was minder waar. De voor Jeroen van den Bosch ingevallen Jeremy van Dijk schoot de bal hoog in het doel en zo leek het toch nog spannend te worden: 2-1.

Zalk probeerde de gelijkmaker te forceren, maar echt gevaarlijk konden de Zalkers niet worden. Oene neemt het heft weer in handen en regelmatig komt het dreigend voor het doel van Zalk. In de 85e minuut breekt een speler van Oene door de verdediging van Zalk. Hendri Vinke moet aan de noodrem trekken en krijgt hiervoor de gele kaart. In de 94e minuut valt toch nog de 3-1. Een aanval over de linkerkant van Zalk eindigt met een scherpe voorzet en op het randje van buitenspel schiet de spits van Oene de bal achter Berry Wagterveld. De scheidsrechter fluit direct na de aftrap voor het einde van de wedstrijd en zo verliest Zalk voor het eerst in de 3e Klasse C.

Volgende week speelt S.V. Zalk thuis tegen weer een ploeg uit de top vijf, te weten Zwolsche Boys. De wedstrijd begint, zoals altijd in Zalk, om 14.30. Tot ziens in Zalk.