Zalk sluit voorbereiding uitstekend af: 0-5 bij Elspeet

Elspeet 1

Michel Hamer (vrije trap)
Assist: Gerben Hamer
Gerben Hamer (schot)
Assist: Michel Hamer
Simon van Halm (intikker)

Groep 2 26

14 september 2019 14:30

Zaterdag 14 september stond de laatste wedstrijd in de voorbereiding op de competitie op het programma voor het eerste elftal van SV Zalk. Na de overwinning uit bij Teuge (1-2) en het verlies van vorige week thuis tegen SEH (0-3), mocht Zalk vandaag voor de derde bekerwedstrijd aantreden uit bij Elspeet.

Zalk startte vandaag in de volgende opstelling: Berry Wagterveld, Ramin Ezzat, Sander Kuiper, Hendri Vinke, Jesper Esselink; Emiel Post, Gerben Hamer, Jorn Kroes; Sander Held, Simon van Halm en Michel Hamer. Shaan Tasneem en Marc van Gelder zaten op de bank.

Elspeet wist vorige week met maar liefst 7-0 van Teuge te winnen. Zalk was daardoor gewaarschuwd. Het wist vooraf dat het de thuisploeg niet teveel ruimte moest geven en goed in de organisatie moest spelen. Dat ging in het eerste kwartier echter moeizaam. Doordat Elspeet veel energie legde in de openingsfase, kon de thuisploeg met veel lopende mensen enkele kansen creëren. Sander Kuiper redde bij de grootste kans op de lijn, waardoor het 0-0 bleef.

Zalk kwam er na het eerste kwartier beter in en had hierna ook het betere van het spel. Nadat Simon van Halm omver werd gelopen, mocht Michel Hamer aanleggen voor een vrije trap van vrij grote afstand. Deze vrije trap werd met een streep hard in de hoek geschoten, waardoor Zalk op 0-1 kwam. Voor rust kon de score nog uitgebreid worden toen Jorn Kroes op links doorkwam en de bal op Simon van Halm gaf, maar de verdedigers van Elspeet konden de 0-2 ternauwernood voorkomen.

In de rust werd Jesper Esselink vervangen door Shaan Tasneem, waardoor Zalk op enkele posities wijzigingen moest doorvoeren. Dat had echter geen invloed op het spel van Zalk. Er bleef geconcentreerd in de organisatie gespeeld worden, de verdediging onder aanvoering van keeper Berry Wagterveld speelde solide. De ploeg van trainer Gerrit Hamer wist aanvallend ook diverse kansen te creëren. Dat resulteerde ook in een grote score. Nadat Shaan Tasneem er aan de rechterkant gevaarlijk door kwam, werd een schot van Jorn Kroes geblokt. In de rebound was Simon van Halm er als de kippen bij om de 0-2 binnen te schieten. Kort daarna raakte Jorn geblesseerd in een duel. Hij werd vervangen door Marc van Gelder.

Het was Sander Held die de wedstrijd in het slot kon gooien na een goede voorzet vanaf links, maar de keeper reageerde attent en wist de 0-3 te voorkomen. Even later viel de 0-3 alsnog, nadat Gerben Hamer met een uitstekende pass over de verdediging Simon van Halm in stelling bracht. Hij bleef rustig een op een met de keeper. Zalk ging hierna door en Michel Hamer wist Gerben Hamer te bereiken na een goede loopactie. Gerben schoot de bal goed langs de keeper voor de 0-4.

Shaan Tasneem kwam in de slotfase nog gevaarlijk door en wist Simon van Halm te bereiken voor het doel, die zijn derde van de middag wist te maken, 0-5. Bijna werd het nog 0-6, maar het harde schot van Michel Hamer belandde op de paal. Kort hierna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Een uitstekende overwinning dus voor Zalk en een goede generale repetitie voor de competitie die volgende week start. In Windesheim zal Zalk om 15:00 uur aantreden tegen VSW. Tot dan!