Zalk geeft wedstrijd in blessuretijd uit handen

's Heerenbroek 1

... (penalty)
... (e.d.)
Sander Held (intikker)
... (schot)
...

19 oktober 2019 14:30

Zaterdag 19 oktober trad het eerste elftal van SV Zalk voor de vijfde competitiewedstrijd aan tegen ‘s Heerenbroek. ‘s Heerenbroek behaalde tot nu toe 7 punten uit 4 duels, 3 punten meer dan Zalk.

Op het eigen Sportpark An de Steege begon Zalk in de volgende opstelling aan de wedstrijd: Berry Wagterveld, Ramin Ezzat, Ruben van der Veer, Sander Kuiper, Hendri Vinke; Emiel Post, Jeroen van den Bosch, Gerben Hamer; Sander Held, Jeremy van Dijk en Michel Hamer. Op de bank zaten Shaan Tasneem, Simon van Halm en Jorn Kroes.

In de eerste helft liet Zalk niet het gewenste spel zien. Tweede ballen waren veelal voor spelers van ‘s Heerenbroek en de ruimte tussen de linies waren te groot. Toch kreeg de thuisploeg de beste mogelijkheden om op voorsprong te komen. Zo tikte Sander Held de bal uit een voorzet naast nadat de keeper geklopt was en schoot Michel Hamer na een pass van Jeroen van den Bosch net over. Beide ploegen leken daardoor met 0-0 te gaan rusten, maar het tegendeel was het geval. Nadat Zalk slordig was in de opbouw, had ‘s Heerenbroek een overtal en gaf het de bal voor. Ramin Ezzat leek de bal net voordat Jesper Wennemers in wou schieten weg te tikken in het duel, maar nadat de scheidsrechter lang twijfelde besloot hij hiervoor een penalty te geven. Deze werd binnengeschoten door Gert Kwakkel: 0-1.

In de rust eiste trainer Gerrit Hamer terecht meer van Zalk. Daar leek de ploeg ook gehoor aan te geven, want kort na rust boog Zalk de achterstand om in een voorsprong. Uit een corner van Sander Held schoot een verdediger van ‘s Heerenbroek de bal in het eigen doel: 1-1. Even later belandde een uittrap van Berry Wagterveld tussen de verdediging en de keeper. Sander Pelgrom wilde terugkoppen,, maar deze bal was te hard voor keeper Jelmer Visscher en de bal stuiterde richting het doel. Sander Held was er vervolgens als de kippen bij om de 2-1 binnen te schieten. Kort na deze treffer verliet Sander Held het veld voor Shaan Tasneem.

Er leek in het vervolg van de tweede helft weinig aan de hand voor Zalk. ‘s Heerenbroek probeerde het wel maar werd weinig gevaarlijk voor het doel. Simon van Halm kwam in het veld voor Ramin Ezzat. Zalk kreeg meerdere kansen om de wedstrijd in het slot te gooien, maar door verkeerde keuzes gebeurde dit niet. In blessuretijd ging het alsnog fout doordat Zalk niet scherp genoeg was voor het eigen doel. Eerst was het Bjorn Wezenberg die de 2-2 binnenschoot en tot overmaat van ramp wist Rob Henniphof even later de winnende 2-3 binnen te werken.

Zalk verloor deze wedstrijd daardoor onnodig, waardoor het de aansluiting met de (sub)top voorlopig kan vergeten. Het team zal de rug moeten rechten en een goede serie moeten neerzetten om de aansluiting weer te vinden. Volgende week kan daarmee begonnen worden. Dan gaat Zalk om half 3 op bezoek bij hekkensluiter VEVO.