Zalk wint van Noord Veluwe Boys

Noord Veluwe Boys 1

Jeremy van Dijk (intikker)
Assist: Michel Hamer
Hendri Vinke (schot)
... (kopbal)
Michel Hamer (schot)

4e klasse D

2 november 2019 14:30

W. (Wim) Weuring

Zaterdag 2 november 2019 stond de wedstrijd tussen het eerste elftal van SV Zalk en Noord Veluwe Boys op het programma. Beide ploegen troffen elkaar dit seizoen al in Zalk voor de beker (1-3 voor NVB). Destijds was het de eerste wedstrijd voor de thuisploeg, terwijl NVB al wat langer aan de voorbereiding bezig was. 2,5 maand later bevonden beide ploegen zich terug onderin de middenmoot van de 4e Klasse D. Zalk had 5 punten uit 6 duels, terwijl NVB een puntje minder had uit net zoveel wedstrijden.

Aan Zalk vandaag de taak om de drie punten in eigen huis te houden, om zo de zure nasmaak van de afgelopen wedstrijden weg te spoelen en de weg naar boven in te slaan. De mannen van trainer Gerrit Hamer begonnen in de volgende opstelling: Berry Wagterveld, Ramin Ezzat, Ruben van der Veer, Sander Kuiper, Hendri Vinke; Emiel Post, Jeroen van den Bosch, Gerben Hamer; Shaan Tasneem, Jeremy van Dijk en Michel Hamer. Op de bank zaten Jorn Kroes, Sander Held en Jesper Esselink.

Zalk begon uitstekend aan de wedstrijd. Na 4 minuten stond er al een 2-0 stand op het scorebord. Eerst gaf Michel Hamer een crossbal op Jeremy van Dijk die niet helemaal op maat was, maar wel dusdanig gevaarlijk was dat de keeper en verdediging van NVB de bal verkeerd inschatten. Jeremy kon daardoor gemakkelijk binnen schieten: 1-0. 2 minuten was Jeremy de aangever. Hij draaide weg bij zijn tegenstander en gaf de mee opgekomen Hendri Vinke de bal aan de linkerkant van het strafschopgebied. Hendri schoot de bal vervolgens uitstekend in de verre hoek: 2-0.

Na deze bliksemstart probeerde Zalk de score verder uit te breiden. Vrije trappen en schoten van Michel Hamer, Jeroen van den Bosch en Jeremy van Dijk werden echter onschadelijk gemaakt door de keeper en daardoor bleven de bezoekers in de wedstrijd. Nadat NVB in de counter al een keer gevaarlijk was geworden, was het in de 27e minuut wel raak. Een corner werd kort genomen, waarna de bal hoog werd ingebracht bij de 2e paal. Daar kon Rowan van den Belt vrij inkoppen: 2-1. Een paar minuten later viel ook bijna de 2-2, maar Ruben van der Veer wist de bal van de doellijn te halen. Vlak voor rust gaf Gerben Hamer de bal goed mee aan Michel Hamer. Laatstgenoemde gaf de bal strak voor op Jeremy van Dijk. De keeper was geklopt, maar Jeremy schoot de bal over. Daardoor gingen beide ploegen de rust in met een 2-1 tussenstand in het voordeel van Zalk.

Na rust aan Zalk de taak om geconcentreerd te blijven en de wedstrijd niet uit handen te geven, zoals in de afgelopen weken was gedaan. Kort na rust kreeg NVB na een overtreding van Jeroen van den Bosch een vrije bal op 18 meter van het doel van Berry Wagterveld. De bal belandde in de muur. Aan de andere kant was het even later wel raak. Michel Hamer kopte de bal door op Jeremy van Dijk, waarna Jeremy de verdedigers te slim af was. Hij zette vervolgens de doorgelopen Michel alleen voor de keeper, die de bal laag in de hoek schoot: 3-1.

Na de 3-1 kreeg Zalk enkele grote kansen op de 4-1. Zo kopte Gerben Hamer de bal net over na een goede vrije bal van Jeroen van den Bosch en schoot Michel Hamer, na goed doorgaan van Shaan Tasneem en een botsing tussen de verdedigers, de bal alleen voor de keeper over. Ook NVB kreeg kansen, maar een redding van Berry Wagterveld en de paal weerhielden de bezoekers van de 3-2.

Jorn Kroes kwam in het veld voor Shaan Tasneem. Kansen waren er voor Jeremy en Jorn, maar deze werden niet benut. Ook Sander Held was in het veld gekomen voor Jeremy van Dijk en Sander kreeg kort na zijn invalbeurt een grote kans na een pass van Michel Hamer. Hij vergat de bal echter aan te nemen, waarna de kans verloren ging. Vlak voor het einde gaf Jeroen van den Bosch nog een goede steekpass op Jorn Kroes, maar ook dit keer wist de keeper te redden.

Zo wist Zalk met 3-1 te winnen van Noord Veluwe Boys en kan het weer omhoog kijken. Volgende week zal het team deze lijn door willen trekken. Dan komt Wilsum om half 3 op bezoek op Sportpark An de Steege. Tot dan!