Zalk wint in Dronten van Reaal

sv Reaal Dronten 1

Jeremy van Dijk (intikker)
Assist: Michel Hamer
Sander Held (intikker)

5 oktober 2019 14:30

Zaterdag 5 oktober stond voor het eerste elftal van SV Zalk de uitwedstrijd tegen Reaal Dronten op het programma. Reaal Dronten verloor de eerste 2 competitiewedstrijden van SEH en VSW, terwijl Zalk vorige week het eerste punt pakte tegen CSV ’28. Vandaag gingen beide ploegen dus op jacht naar de eerste overwinning van het seizoen.

Zalk startte in de volgende opstelling: Berry Wagterveld, Ramin Ezzat, Ruben van der Veer, Sander Kuiper, Hendri Vinke; Emiel Post, Gerben Hamer, Shaan Tasneem; Sander Held, Jeremy van Dijk en Michel Hamer. Op de bank zaten Jorn Kroes, Marc van Gelder en jeugdspeler Douwe van ‘ t Hof.

De eerste helft had Zalk een duidelijk overwicht. Er werden diverse kansen gecreëerd, maar de openingstreffer liet even op zich wachten. Reaal Dronten was een aantal keer dreigend via o.a. de snelle linksbuiten King Accasi, maar keeper Berry Wagterveld en de verdediging van Zalk stonden goed waardoor de voorzetten en doelpogingen weinig gevaar opleverden. Daarnaast werden op het middenveld veel tweede ballen gewonnen door de middenvelders Emiel Post, Gerben Hamer en Shaan Tasneem. In de 37e minuut volgde er een prachtige aanval van Zalk. Gerben Hamer, Shaan Tasneem en Michel Hamer gingen meerdere één-tweetjes aan, waarna Michel de bal vanaf links strak voorgaf. Jeremy van Dijk was zeer attent, kwam voor zijn man en schoot de bal hard binnen: 0-1. Hierdoor kon de ploeg van trainer Gerrit Hamer met een voorsprong gaan rusten.

Het plan van Zalk om in de tweede helft zo snel mogelijk de 0-2 te maken, slaagde uitstekend. In de 52e minuut zette Jeremy van Dijk met een goede actie Sander Held alleen voor de keeper. Sander bleef rustig en schoot de bal bekeken in de hoek: 0-2. Zalk leek de wedstrijd daardoor in de zak te hebben, maar moest wel uit blijven kijken om niet tegen de aansluitingstreffer van Reaal aan te lopen. Zalk kreeg zelf nog diverse kansen. Zo schoot Michel Hamer de bal hard tegen de lat nadat Sander Held de bal goed teruglegde. Bij een uitbraak was Hendri Vinke mee opgekomen en stond al klaar om richting het doel te gaan, maar de pass van Michel was niet goed genoeg. Jorn Kroes kwam in het veld voor Sander Held en Zalk probeerde nog de 3e treffer te maken, maar de keeper en de verdedigers van Reaal voorkwamen dit. Hierdoor eindigde deze wedstrijd in een 0-2 overwinning voor Zalk.

Daarmee heeft Zalk de eerste driepunter van het seizoen 2019-2020 binnen. Volgende week speelt Zalk in en tegen ’t Harde om half 3 en zal de ploeg er alles aan doen om het puntenaantal uit te breiden. Tot dan!