Zalk en VEVO delen de punten in Veessen: 2-2

... (intikker)
Jorn Kroes (schot)
Assist: Michel Hamer
Simon van Halm (intikker)
Assist: Michel Hamer

4e klasse D

26 oktober 2019 14:30

Zaterdag 26 oktober mocht het eerste elftal van SV Zalk aantreden tegen hekkensluiter VEVO. VEVO pakte afgelopen zaterdag het eerste punt tegen Reaal Dronten. Zalk verloor de laatste 2 wedstrijden nipt van ’t Harde en ’s Heerenbroek en wilde vandaag een overwinning behalen.

Om half 3 werd er in Veessen afgetrapt. Zalk begon in de volgende opstelling: Berry Wagterveld, Ramin Ezzat, Sander Kuiper, Jeroen van den Bosch, Hendri Vinke; Emiel Post, Gerben Hamer, Jorn Kroes; Sander Held, Jeremy van Dijk en Michel Hamer. Op de bank zaten Simon van Halm, Ruben van der Veer, Shaan Tasneem en Jesper Esselink.

De eerste helft kreeg Zalk veel ruimte en tijd om te voetballen. De ploeg van trainer Gerrit Hamer was de bovenliggende partij, maar speelde op veel momenten in een te laag tempo om echt gevaarlijk te worden voor het doel. Op het moment dat het tempo omhoog ging, kwamen er ook kansen voor Zalk. Na een corner van Sander Held liet Jeroen van den Bosch de bal goed lopen voor de vrijstaande Michel Hamer. Hij schoot de bal met rechts richting het doel, waar Jorn Kroes vrij stond en de bal in het doel schoot: 0-1.

Na deze treffer ging Zalk op jacht naar de 0-2. Na een pass van Michel Hamer stond Jeremy van Dijk voor de keeper, maar zijn schot belandde op de paal. Kort daarna pakte de keeper van VEVO een schot in de verre hoek van Michel. Vlak voor rust kreeg Jeremy alsnog de kans om er 0-2 van te maken, maar na een voorzet van Michel raakte hij de bal niet goed. Daardoor bleef het 0-1 en kon VEVO erin blijven geloven.

Na de rust was Sander Kuiper geblesseerd in de kleedkamer achtergebleven. Ruben van der Veer was zijn vervanger. Zalk speelde in de tweede helft veelal te gemakzuchtig. Er werden daardoor weinig kansen gecreëerd en VEVO kwam beter in de wedstrijd. Dat leidde ook tot de 1-1. Na geklungel in de verdediging kon Hugo Rakhorst de bal achter Berry Wagterveld schieten. Zalk ging hierna op zoek naar de 1-2, maar gaf daarbij ook veel ruimte weg. Hierdoor kwam VEVO tien minuten later zelfs op 2-1. In de counter werd de bal breed gelegd op Dewi van Velsen, die binnen kon tikken. Het vlagsignaal van Wim Schrooten voor buitenspel werd volledig genegeerd door de scheidsrechter, waardoor de treffer doorging en Zalk op achterstand kwam.

Met Simon van Halm en Shaan Tasneem voor Jorn Kroes en Sander Held ging Zalk opnieuw op jacht naar een treffer. Dat leek er lange tijd niet in te zitten. Bij de vele voorzetten was er te weinig bezetting voor de goal. Ook belandde een schot van Jeroen van den Bosch via de keeper op de paal. Aan de andere kant kon VEVO de wedstrijd beslissen, maar in de counter werd een grote kans recht op Berry Wagterveld geschoten. In de 90e minuut kwam Zalk alsnog op gelijke hoogte. Gerben Hamer kwam door vanaf het middenveld en stak Michel Hamer weg op links, die in een keer strak voorgaf op Simon van Halm. Simon tikte de bal uitstekend binnen bij de 1e paal: 2-2. Zalk ging hierna nog een keer naar voren, maar hier kwam niks meer uit waardoor VEVO en Zalk de punten delen.

Volgende week speelt Zalk om half 3 thuis tegen Noord Veluwe Boys. Tot dan!