Zalk geeft voorsprong in blessuretijd weg tegen Wilsum

Wilsum 1

Gerben Hamer (schot)
Assist: Jorn Kroes
... (schot)

15 februari 2020 14:30

Na 4 overwinningen op rij, mocht Zalk zaterdag 15 februari in en tegen Wilsum aantreden voor de 16e competitiewedstrijd. Met 13 punten bevond Wilsum zich vooraf op de 11e plek in de 4e Klasse D. Zalk had 26 punten en stond daarmee op de 6e plek. Eerder dit seizoen won Zalk in eigen huis met 3-0 van Wilsum.

Zalk trapte om half 3 in de volgende opstelling af: Berry Wagterveld, Ramin Ezzat, Sander Kuiper, Jeroen van den Bosch, Hendri Vinke; Emiel Post, Gerben Hamer, Jorn Kroes; Jeremy van Dijk, Simon van Halm en Michel Hamer. Op de bank begonnen Ruben van der Veer, Sander Held, Jesper Esselink en Marc van Gelder.

Al snel werd duidelijk dat goed voetbal op het moeilijk bespeelbare veld in combinatie met de wind een lastige opgave zou worden. Zalk had het hier moeilijk mee en kon nauwelijks gevaarlijk worden in de beginfase. Het eerste kansje was wel voor Zalk. Na een voorzet van Michel Hamer schoot Simon van Halm tegen een verdediger aan. Uit de daaropvolgende hoekschop schoot Emiel Post over. Wilsum werd vervolgens gevaarlijk nadat Patrick Plette aan de rechterkant van het veld doorstoomde richting het doel. Hij legde de bal net niet goed genoeg af op Daniel Niemeijer waardoor deze kans verloren ging. Na een klein half uur spelen had Simon van Halm een goede actie in huis. Hij speelde Jos Holtland uit en gaf de bal aan Jorn Kroes. Jorn legde de bal vervolgens uitstekend neer voor de inkomende Gerben Hamer, die de bal prima hoog in het net schoot achter keeper Jesse Riezebos. Een mooie aanval, waardoor Zalk op 0-1 kwam. In het vervolg van de eerste helft kwam Zalk niet verder dan een schot van Jeroen van den Bosch uit een hoekschop. Zijn poging ging over, waardoor er met een 0-1 tussenstand werd gerust.

Na rust kwam Wilsum beter uit de kleedkamer. Met de wind in de rug ging de thuisploeg op zoek naar de gelijkmaker. Eenmaal werd Wilsum gevaarlijk, maar Alwin van de Wetering werd van het scoren afgehouden doordat zijn schot goed geblokt werd. Zalk kreeg in de counter een aantal grote kansen om de voorsprong uit te breiden. Michel Hamer speelde 2 verdedigers uit en gaf de bal laag voor. De keeper was al gepasseerd, maar Simon van Halm schoot de bal voor een leeg doel over. Even later schoot Jorn Kroes van 20 meter over. Sander Held kwam in de ploeg voor Jeremy van Dijk. Vlak voor tijd had Simon van Halm opnieuw de 0-2 op de voet, maar Jesse Riezebos redde voor Wilsum. Aan de andere kant had keeper Berry Wagterveld Zalk al een aantal keer voor de gelijkmaker behoed door uitstekende reddingen. Zo leek de wedstrijd in een 0-1 overwinning voor Zalk te eindigen, maar niets was minder waar. In de laatste minuut van de blessuretijd werd de bal nog een keer ingebracht door Wilsum. De bal belandde vervolgens bij Gert Jan Sollie, die de bal beheerst in de hoek schoot: 1-1. Direct daarna volgde het eindsignaal.

Gezien het moment waarop de gelijkmaker viel en het feit dat het team meerdere grote kansen kreeg op de 0-2, is het een zuur gelijkspel voor Zalk. Aan de andere kant zorgde Berry Wagterveld ervoor dat de gelijkmaker niet eerder viel. De competitie ligt nu 2 weken stil voor Zalk, maar daarna zal de draad weer opgepakt moeten worden. 7 maart speelt Zalk thuis tegen Reaal Dronten. Tot dan!