Start seizoen 2020/2021

22 augustus 2020 11:30

Na het abrupte einde van afgelopen seizoen is Zalk 3 aan het seizoen 2020-2021 begonnen. Het is nog de bedoeling vorig seizoen af te sluiten dus daar kom ik nog op terug. De Technische Commissie Voetbal heeft er alles aan gedaan en alle tijd voor gehad om ons weer van een kampioenswaardig elftal te geven. Jehtro gestopt, wij hopen dat hij de kicksen nog weer aantrekt en Simon heeft ons verlaten zoals elders op de website van s.v. Zalk te lezen valt. Niemand erbij, alleen iedereen weer een jaartje ouder dus met die ervaring moeten we het maar weer doen. De voorbereiding is nu al legendarisch. Sommigen zijn in mei al begonnen met pass en trap trainingen met wat afwerk vormen. Na een maand ging dit over in ook partijvormen, dit zelfs al voordat het in trainingsschema van de overheid stond, maar de gretigheid was zo groot, de toppers van het derde waren niet te stoppen. Als ik het goed heb dan is maar een woensdag niet getraind i.v.m. de arbeids- rustverhouding. De leider heeft, ondanks verhuisperikelen, alles goed in het snotje gehouden. Normaal hebben we 3 bekerwedstrijden als oefenprogramma maar omdat we zo lang niet gespeeld hebben leek het de leider verstandig om er 2 vriendschappelijke potje aan toe te voegen. Onder het mom van “Wedstrijden voetballen: wat was dat ook alweer”. Na een “officiële” training op woensdag 19 augustus was op zaterdag 22 augustus onze eerste wedstrijd, tegenstander s.v.Zalk 2. Een wedstrijd waarin wij niks te verliezen hebben en waarin wij met onze jarenlange ervaring het moesten opnemen tegen Ut Tweede dat met nieuwe spelers nog naar de juiste opstelling moest zoeken. Als een stel jonge honden begonnen beide teams aan de wedstrijd. Zalk 2 met veel snelheid en Zalk 3 probeerde op routine de bal rond te laten gaan. Daar waar we het al snel onder controle dachten te hebben stonden we net zo snel achter. Ralf dacht de eerste pannenkoek is voor kinderen dus die gaf de 1-0 al snel weg. De opgelopen achterstand hadden we snel gerepareerd. Aart schoot een voorzet van Klaas binnen en niet veel later kopte Aart een corner van Klaas binnen. Klaas maakte de 1-3 na een balletje van Maarten. Het leek een walk over te worden maar we lieten ons vlak voor rust verrassen. De 2-3 kwam uit een goeie aanval en bij de 3-3 werd Ralf verrast met een voorzet in de korte hoek. Direct na rust kwam Zalk 2 weer op voorsprong. Martijn vond dat Gerrit van P achter tegenstander aan moest en Gerrit van P vond het andersom. Dus deden beide weinig en stonden we weer achter. De gelijkmaker liet wederom niet lang op zich wachten Aart tikte een voorzet van Robert binnen. Daarna kregen we kansen genoeg om op voorsprong te komen. Kansen waren Wim, Aart en Maarten niet besteed. Tien minuten voor tijd kwamen toch op voorsprong. Aart scoorde zijn vierde van de middag na een voorzet van Wim. Door het balletje rond te spelen, speelden we de wedstrijd uit. De eerste overwinning in de pocket na een nuttige oefenwedstrijd van beide kanten. Onze volgende wedstrijd is aanstaande woensdag 26 augustus alweer. Tegenstander is dan Hatto Heim 7 op sportpark “an de Steege”. Aanvang 20:00 uur en zoals altijd bent u weer van harte welkom.