Zalk wint in Kloosterhaar

Michel Hamer (penalty)

Groep 2 29

5 september 2020 14:30

Na de bekerzege tegen Blauw-Wit ’66 (2-1) en de oefenzege tegen DSV ’61 (3-2) afgelopen week, stond vandaag de tweede bekerwedstrijd op het programma voor het eerste elftal van SV Zalk. De spelers en staf reisden per bus af voor de wedstrijd tegen derdeklasser vv Kloosterhaar.

Meerdere spelers waren niet of half inzetbaar en mede daardoor begon Zalk in de volgende opstelling aan de wedstrijd: Nik Kloosterboer, Jesper Esselink, Joost Ottens, Sander Kuiper, Ramin Ezzat; Burak Alp, Shaan Tasneem, Gerben Hamer; Jeremy van Dijk, Simon van Halm en Michel Hamer. Berry Wagterveld, Marc van Gelder, Matthijs van de Geest, Emiel Post en Steven van der Weerd begonnen op de bank.

Zalk had het betere van het spel in de eerste helft en creëerde meerdere mogelijkheden. Jeremy van Dijk kon na een pass van Michel Hamer alleen op de keeper af, maar hij kon de bal net niet goed meenemen waardoor de kans verloren ging. Na een inzet van Joost Ottens werd de bal door een verdediger van Kloosterhaar met de hand uit het doel gehouden. De scheidsrechter zag dit en legde de bal op de stip. Michel Hamer ging achter de bal staan en schoot binnen: 0-1.

Jesper Esselink kon na een harde overtreding niet verder. Hij werd vervangen door Marc van Gelder. Jeremy van Dijk had even later teveel last van zijn blessure en werd vervangen door Matthijs van de Geest. Zalk ging door en kwam op 0-2. Simon van Halm profiteerde uitstekend van een misverstand in de verdediging van Kloosterhaar en schoot de balk in de korte hoek.

Kloosterhaar probeerde het een keer van afstand, maar de hoge bal werd nog net over de lat getikt door keeper Nik Kloosterboer. Aan de andere kant kon Zalk de voorsprong verder vergroten via Michel Hamer. Na een aantal goede passes van Gerben Hamer, Sander Kuiper en Simon van Halm werd de lat hard geraakt en wist de keeper de bal uit het doel te houden. Met een 0-2 voorsprong voor Zalk gingen beide ploegen de rust in.

In de rust voerde Zalk een wissel door. Steven van der Weerd kwam in het veld voor de licht geblesseerde Michel Hamer. Het spelbeeld in de tweede helft was minder eenzijdig dan in de eerste helft. Kloosterhaar kwam wat beter in de wedstrijd, maar dit leidde niet tot grote kansen voor het doel van Zalk. Joost Ottens was bij een corner wel dichtbij de 0-3 voor Zalk, maar zijn kopbal werd van de lijn gehaald. Even later werd Shaan Tasneem vervangen door Emiel Post.

In de slotfase van de wedstrijd kreeg Zalk nog 2 goede mogelijkheden om de score uit te breiden. Matthijs van de Geest onderschepte de bal en gaf af op Simon van Halm. Zijn schot werd geblokt door een speler van Kloosterhaar. Daarna had Steven van der Weerd een goede actie in huis. Nadat hij een verdediger goed uitkapte, schoot hij de bal over het doel.

Zo won Zalk de tweede bekerwedstrijd met 0-2. Komende zaterdag volgt om 14.30 uur de laatste bekerwedstrijd in de poule, thuis tegen DKB. Bij winst is Zalk in ieder geval verzekerd van de volgende ronde. Tussendoor speelt Zalk dinsdag om 20.00 uur nog een oefenwedstrijd thuis tegen Rouveen. Graag tot ziens op Sportpark An de Steege!