Zalk wint eerste bekerwedstrijd

... (corner)

29 augustus 2020 14:30

I. (Ibadullah) Avci

Zaterdag 29 augustus speelde het eerste elftal van SV Zalk de eerste officiële wedstrijd van het seizoen. Tegenstander in deze bekerwedstrijd was Blauw Wit ’66 uit Holten, dit seizoen uitkomend in de 4e klasse zondag.

Een week eerder speelde Zalk de eerste oefenwedstrijd. Dankzij een goal van Burak Alp won Zalk van HTC. Afgelopen dinsdag stond de 2e oefenwedstrijd op het programma. Er werd met 4-2 gewonnen van Zwolsche Boys. Burak Alp, Jeremy van Dijk, Sander Kuiper en Simon van Halm maakten de doelpunten.

Vandaag dus de wedstrijd tegen Blauw Wit ’66. De ploeg van de nieuwe trainer Henk Buimer begon op eigen veld in de volgende opstelling aan de wedstrijd: Nik Kloosterboer, Ruben van der Veer, Joost Ottens, Sander Kuiper, Jesper Esselink; Jeroen van den Bosch, Gerben Hamer, Burak Alp; Matthijs van de Geest, Simon van Halm en Michel Hamer. Op de bank begonnen Ramin Ezzat, Shaan Tasneem, Jeremy van Dijk, Marc van Gelder en Emiel Post.

De eerste helft was vrij rommelig aan beide kanten. Zalk kreeg wel een aantal mogelijkheden. Zo schoot Burak Alp over uit de rebound, wist Joost Ottens de bal bij een corner net niet in het doel te krijgen en werd een schot van Michel Hamer uit het doel gehouden door de keeper van Blauw Wit. De bezoekers kregen een goede mogelijkheid, maar keeper Nik Kloosterboer en de verdedigers van Zalk wisten het doel schoon te houden. Zo gingen beide ploegen met de brilstand de rust in.

In de rust werden er 3 wissels doorgevoerd aan de kant van Zalk. Shaan Tasneem, Jeremy van Dijk en Emiel Post kwamen in het veld voor Matthijs van de Geest, Simon van Halm en Gerben Hamer.

Zalk ging na rust op zoek naar de voorsprong. Na een klein uur spelen met succes. Een vrije bal van Jeroen van de Bosch van de zijkant werd door iedereen gemist en belandde daardoor in de verre hoek achter de keeper: 1-0. Kort daarna kwamen Ramin Ezzat en Marc van Gelder in het veld voor Jesper Esselink en Ruben van der Veer.

De thuisploeg kreeg diverse mogelijkheden om de score uit te breiden. Uit verschillende voorzetten van Michel Hamer wist Jeremy van Dijk net geen doel te treffen. Shaan Tasneem had een goede actie in huis en gaf de bal prima voor, maar de aansluiting was onvoldoende. Na een misverstand in de verdediging kon de keeper van Blauw Wit nog net redden op een inzet van Michel Hamer. Aan de andere kant ging de bal er na 75 minuten spelen wel in. Een corner werd knap binnen gekopt: 1-1.

Zalk ging alsnog voor de overwinning en kwam vijf minuten na de gelijkmaker weer op voorsprong. Sander Kuiper had een goede loopactie in huis en kopte doeltreffend raak uit een corner van Michel Hamer. In de slotfase kreeg Zalk via Burak Alp nog 2 kansen om de wedstrijd in het slot te gooien, maar deze kansen werden niet verzilverd.

Zo won Zalk de eerste bekerwedstrijd met 2-1. Het spel zal nog verbeterd moeten worden en daar kan aanstaande dinsdag in een oefenwedstrijd tegen DSV ’61 verder aan gewerkt worden. Daarna volgt zaterdag de tweede bekerwedstrijd, uit tegen Kloosterhaar.

Foto: Tennekes