Niet vooruit te branden

WVF 14

29 augustus 2020 15:15

Zaterdag 29 augustus de eerste bekerwedstrijd. Tegenstander WVF 14, een stel jonge gasten die er zin in hadden. Wij niet in gang te krijgen na de eerste twee oefenpotjes, de tweede afgelopen woensdag en zonder onze verrassing van deze wedstrijden, spitsenkoppel Aart en Klaas, betrokken bij 8 van de 9 doelpunten die we gemaakt hebben. Aart was afwezig en Klaas kon direct op de bank plaatsnemen. Vandaag maar liefst vier gastspelers. Bert, Gert-Jan, Jonas en Sander waren bereidt gevonden om een middag met ons te spelen. Vanaf de eerste minuut was al duidelijk dat het een slappe hap wedstrijd van onze kant zou worden. Ballen slecht onder controle, voorin de bal niet vast houden en door een buitje vlak voor de wedstrijd een supersnel kunstgras matje. Diepe ballen gleden rechtstreeks naar de keeper. Van onze kant dus weinig kansen en veel spel op de midden. Net als onze tegenstander eigenlijk. Zij hadden een paar aardige spelers en kregen ook wel een paar kansje maar eigenlijk was het niks. Vlak voor rust kwamen we toch achter. Na, wederom, geklungel achterin kreeg de spits de bal die vanaf net buiten de zestien de bal achter Ralf schoot. Na rust liet Klaas gelijk zien dat hij in bloedvorm steekt. Hij stuurde Sander diep die de bal breed kon leggen op zijn grote neef maar hij besloot de bal zelf in het netje te schieten. Na deze, geheel onverwachte gelijkmaker, veranderde er niets. We kregen niet de geest om eens actief op zoek te gaan naar de gelijkmaker. Sterker nog, met een nieuwe middenvelder van WVF hadden we het lastig. Na een uur kwam WVF weer op voorsprong. De spits schot de bal uit een lastige hoek, prachtig achter Ralf. Wij waren nog steeds niet bij machte om er wat van te maken. Pas na de 3-1, weer een bal uit dezelfde hoek, gingen met iets bezig wat op aanvallen leek. Waarschijnlijk had dit ook te maken met de vermoeidheid van de tegenstander. Helaas kwamen we niet tot scoren en ging onze eerste bekerwedstrijd verloren. Nu eerst maar eens herstellen, woensdag lekker trainen en dan volgende week weer eens laten zien wat we kunnen. SVI 11 is dan onze tegenstander op sportpark “an de Steege”. Aftrap om 14:30 uur en zoals altijd bent u weer van harte welkom.