Klein nederlaagje.

28 augustus 2021 12:00

Jan Wim Ruitenberg

De tweede wedstrijd in ons oefenprogramma de bijna traditionele oefenpot tegen S.V.Zalk 2. De afgelopen jaren heeft deze eigenlijk altijd wel op het programma gestaan. Niet altijd als laatste test voor de eerste bekerwedstrijd maar na de eerste editie van afgelopen seizoen lijkt met dit wel een jaarlijks terugkerende wedstrijd. De laatste edities waren, voor zover ik weet, allemaal een prooi voor S.V.Zalk 3. Vorig jaar hadden we het al wat moeilijk en deze editie kon wel eens een lastig verhaal voor ons worden. Op bijna volle oorlogssterkte, alleen Hendrik was afwezig en de voorlopig geblesseerden natuurlijk, en met Simon nog als aanvulling was dit een mooie test voor ons. Tegen de het jeugdige en snelle tweede hadden we het toch lastig en stonden na een minuut of 20 met 0-2 achter. We werden 2 keer verrast met een voorzet vanaf links die bij de tweede paal werden binnen geschoten. Gelukkig pakten we het hierna op en het laatste gedeelte van de tweede helft hadden we het onder controle. Wim maakte nog een aansluitingstreffer voor rust en met een 1-2 achterstand gingen we rusten. Na rust hadden we het beter onder controle dan voor rust en gaven dan ook weinig weg. Voorin waren wel iets gevaarlijker dan voor rust maar echt hele goeie kansen kregen we niet. Een minuut of tien voor tijd maakte Ut Tweede er nog 1-3 van en leek de wedstrijd gespeeld. Een paar minuten later kwamen we toch terug. Gerrit, met het koppie, na een afgemeten voorzet van Arnoud. Met nog een paar minuten op de klok gingen we vol voor de gelijkmaker maar helaas viel deze niet. Eindstand 2-3, een leuke wedstrijd en een goeie voor de conditie. Volgende week onze eerste bekerwedstrijd tegen IJVV 9, aanvang 12:00 uur op sportpark “an de Steege”, tot dan.