Eerste bekerwedstrijd verloren.

8276AG
ZALK
tel. 038-3636466

Zaterdag 4 september 2021 onze eerste bekerwedstrijd. Na twee oefenwedstrijden nu om de knikkers. Nou ja, wij hoeven niet zo nodig door in de beker. Dit zijn eigenlijk ook voor ons wat oefenwedstrijden om, voor de meesten van ons, die oude botten weer eens wat in beweging te zetten. De selectie zat weer prima in elkaar. We krijgen er drie spelers bij van JO17. Ut Tweede was vrij dus een volle bank zou je denken. Hou het maar bij denken. Met Jan Dirk in de basis en Dion, is wat later, op de bank en Dirk als vlagger/invaller was het weer beneden alle peil. De leider had er wel meer van Ut Tweede gevraagd maar die wouden niet. Verkeerde aanpak leider. Je moet die leider van Ut Tweede appen met de tekst: Ik heb er 4 nodig. Het liefst …….positie maar dat maakt uiteindelijk niet uit als het er maar 4 zijn. We moeten ritme op doen. Niet alleen Zalk 3 die bijna evenveel wedstrijden voor de competitie speelt als Zalk 1. De leider hoeft ons niet op te roken voordat de competitie begint. Afijn, eerste bekerwedstrijd IJVV 9. Een jonge ploeg die we de eerste 5 minuten hebben laten razen, toen leek het een hele lange middag te worden, maar daarna hadden we het wel onder controle. Voorin konden we niet echt gevaarlijk worden. Gevaarlijkste moment was dat de keeper van IJVV de bal zal op de lat schoot. Achterin gaven we weinig weg en we leken met 0-0 te gaan rusten. Helaas gaven we vlak voor rust twee knullige goals weg. Martijn wou effe lekker draaien op randje zestien. Een tikkie terug op Ralf was beter geweest. Martijn leed balverlies en de spits van IJVV wist wel raad met die buitenkansje. Daarna leed Gerrit, terwijl hij van alle kanten gecoacht werd dat hij een man in de rug had, balverlies in de middencirkel. IJVV schakelde heel snel om en maakte er de 0-2 ruststand van. Direct na rust maakte IJVV 0-3 en leek de wedstrijd gespeeld en moesten we oppassen dat we niet op een dikke nederlaag getrakteerd zouden worden. Maar net zo snel als IJVV na rust scoorde zo snel kwamen we ook op 1-3. Klaas schoot een uitstekende voorzet van Dion binnen. We kwamen helemaal terug in de wedstrijd door een doelpunt van Martijn. Arnoud stuurde Martijn diep die en man passeerde op randje zestien en schoot de bal binnen. We gingen nu op zoek naar de gelijkmaker. Ook IJVV bleef gevaarlijk en wist zelfs de 2-4 te maken. Wij gaven niet op en kwamen weer terug op 3-4. Een voorzet van Arnoud werd door Martijn binnen geschoten. IJVV schakelde  over naar 1-4-4-2 om niet de gelijkmaker tegen te krijgen. Dion was namens ons nog dicht bij de gelijkmaker. Hij kon net niet genoeg kracht zetten achter een lange bal van Ralf. Hierna speelde IJVV de wedstrijd netjes uit. Eerste bekerwedstrijd verloren met 3-4. Een prima wedstrijd van ons waarin Jacob en Matthijs van ex JO17 een uur met ons mee deden. Beiden speelden een prima wedstrijd. Volgende week spelen we weer voor de beker. We spelen om 12:30 in Kampen tegen Dos Kampen 10.