Laatste seconde verloren.

8181LN
HEERDE
tel. 0578-692510

Het terugkerende probleem met onze keeper was deze week vrij snel opgelost. Gerco was het goed bevallen om twee wedstrijden op een dag te keepen en ging dus weer met ons mee. De vorige keer had hij er bij Ut Tweede 4 door gelaten en dat vond hij toen voldoende voor de dag. Uiteindelijk kreeg hij er bij ons nog een tegen maakt een totaal van 5. Voor ons maakte dat toen niet uit want wij wisten 2 keer het netje te vinden. Nu had Gerco er bij Ut Tweede dit keer al 5 doorgelaten dus zat weer voor de dag. Tegenstander van de SEH 4, de nummer laatst, had naar eigen zeggen de hele top 3 al gehad dus vandaar het ene punt nog maar. Klopt niet natuurlijk want wij horen in de top 3 te staan, ahum. De tegenstander had zich wel goed voorbereidt want, ondanks het bezit van 2 kunstgrasvelden bij SEH, mochten wij aantreden op het natuurgrasveld. Voor ons de eerste wedstrijd op deze bijzondere ondergrond. Wie heeft dat nog tegenwoordig, natuurgras. Dat is voor een boer en een koe. Arnoud had hier niet helemaal op gerekend en kon met zijn kunstgrasschoenen een glibberige middag verwachten. Met de vele regen ’s morgens was het meer een veldje voor de pinnen. Na een paar minuten hadden wij ook al wel door waarom wij niet op het kunstgras stonden. De ene zaag na de andere vloog over het veld. Met de man van glas Robert in het veld konden de wisselspelers regelmatig het veld in met het waterzakje voor wat oplap werk van dit broze lichaam. SEH wist, ondanks het matige spel van beide kanten, op 1-0 na een rommel goal. Naar mate de eerste helft vorderde kregen we toch wat kansen maar die waren niet aan ons besteed. Robert kon in de rust naar de kant en werd vervangen door Marik. Na rust werd het niet beter. SEH kwam zelfs op 2-0 maar gelukkig wisten we vrij snel terug te komen op 2-1. De bal kwam uit de kluts voor de voeten van Sander die alleen op de doelman af ging. Onderweg werd een nog een kleine charge uitgevoerd op zijn achillespees maar Sander bleef doorgaan en ronde beheerst af. Je zouden nu vol voor de gelijkmaker gaan maar de bal lag al gauw achter Gerco, 3-1. We kwamen terug tot 3-2. Jan Dirk kopte een vrij trap van Wim binnen. Het werd zelfs 3-3. De net ingevallen Gerrit van P schoof de bal in de verre hoek op aangeven van Arnoud. Nu achterin niks meer weggeven, eventueel nog op zoek naar de 3-4. De klok tikte verder. Hoe lang nog? 5 minuten. Nog maar een keer naar voren. En weer achteruit, SEH weer in de aanval. En weer naar voren. Maar in de allerlaatste seconde van de wedstrijd gaven we het toch nog weg. Gerrit van P kopte de bal niet goed weg en deze viel voor de voeten van een SEH speler. Jacob kon nog ingrijpen maar deed dit half. De bal kwam voor en werd binnen getikt. We mochten nog aftrappen maar direct daarna floor de scheidsrechter af. Een slechte wedstrijd van onze kant waar we mochten hopen op een gelijkspel maar uiteindelijk toch de nederlaag. Volgende week komt ’s Heerenbroek op bezoek in Zalk. Tot dan!