S.V.Zalk 3 steelt de punten in Ittersum.

SVI 8

9 oktober 2021 15:00

A Tuitert

Sportpark De Siggels
IJsselcentraleweg 9
8014BK
ZWOLLE
tel. 038-4600621

Maandag 4 oktober, dierendag, totale paniek in het dorp. Geen kanaries weg gevlogen nee, Ut Tweede heeft voor zaterdag 18 man en daarbij komen er nog een aantal van Zalk 1 bij. De leider van Ut Tweede, beoogd opvolger Thijssie Netto, onze nieuwe Rick Arnesen maakte hele volksstammen gek. Kan ik er niet een paar bij Zalk 3 kwijt, kunnen we nog een JO17 oprichten, die van mij hebben allemaal nog donshaartjes aan de kin, kan makkelijk. Nee leider, zulke problemen lossen zich vanzelf op. We moeten nog twee keer trainen deze week, komt allemaal goed. En dat bleek. Een blessure golf bij Zalk 1. Dat is ook niet zo gek. Die gasten trainen 2 keer in de week op een hoog niveau en als je dan met 30 plussers werkt, met zelfs herintreders, voormalig Zalk 3 speler Aart dacht binnen enkele weken weer op niveau te zijn maar als je meer af dan aanwezig bent en je moet op trainen al op je tenen lopen om dat hoog niveau te halen dan wil je nog wel eens tegen een blessure aanlopen. Uiteindelijk was het zelfs zo erg dat er zelfs spelers van Ut Tweede bij Zalk 1 op de bank moesten zitten. Afijn eind goed, al goed. Nou ja niet helemaal. Bij Zalk 3 wel een klein beetje paniek, behalve dan bij Wim die ziet kansen. Bij Zalk 3 een blessure bij toch wel key speler van het elftal. Keeper Ralf heeft op trainen zijn knie naar de vernieling geholpen en de verwachting is dat het einde seizoen is. Bij iedereen een droevig gezicht behalve bij Wim dus. Mocht het zover komen dat Wim dit seizoen gaat keepen dan zal Zalk 3 dit via de website en de socials tijdig melden zodat u deze, nu al legendarische comedy capers niet hoeft te missen. Gerco werd bereidt gevonden om bij ons het doel te verdedigen, deze jonge hond kan ook makkelijk twee wedstrijden op een zaterdag aan. Jonas leek 15:00 uur een betere tijd dan 12:00 uur dus ook die ging met ons mee van Ut Tweede. Wij zijn blij met dat de jeugd nog onbezonnen is want ze weten nog niet dat je niet te veel los moet laten. Als je nog niet helemaal uit de opstelling bent dan peuter je even iets bij ze los. Matthijs had er zin in maar hij was ook moe. Hij moest ’s morgens al om, ja u leest het goed, om half negen bij ome Gerrit H zijn. Matthijs is inmiddels op zoek naar een baantje in de horeca. Half negen er zijn! Welke idioot verzint dit. Gerrit H, steunend lid van Zalk 3, maakt op zaterdagmorgen spelers van Zalk 3 kapot! Half negen he! Niet normaal! Beetje met met hooi slepen. Als steunend lid van Zalk 3 heeft hij daar toch de hele dag de tijd voor. We spelen uit, dan zien we Gerrit H zeker niet, thuis komt hij nog wel eens kijken. Dus met Matthijs op de bank en nog twee frisse fruitige spelers daarbij en elf in het veld begonnen we aan de wedstrijd. Gerco had er bij Ut Tweede al 4 doorgelaten en dat leek hem wel voldoende voor vandaag. Hij moest hiervoor wel binnen enkele moment vol aan de bak maar daardoor zat hij gelijk lekker in de wedstrijd. Tegenstander SVI heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem als Zalk 3, ze moeten heel hard werken voor een doelpunt. Wat ze dan ook deden maar tot aan de rust wisten ze niet te scoren. Wij konden daar aanvallend weinig tegenover stellen. Met gelegenheids aanvallende middenvelder Wim, die weer overal te vinden was behalve op de plek waar hij hoorde, hadden we weinig stootkracht voorin. Door Wim kan dus ook een streep voor het plekkie centraal op de midden. Toch wisten wij op 0-1 te komen. Vanaf de zijkant gaf Gerrit van P een puntertje diep op Marik, die hierdoor alleen op de doel van SVI af ging. Zoals we Gerrit van P kennen, wijzend en schreeuwend, gaf hij ook even bij Marik aan waar de bal in moesten schieten. In de korte hoek wat Marik dan ook feilloos deed. Na deze treffer kwam de keeper van SVI met een goeie volzin. Dat k#@$t Zalk ook altijd. Ik weet niet waar hij dit vandaan haalt maar het is altijd wel lekker om te horen. In de rust had de leider wat problemen met het wisselen. Hij wou centraal achterin wisselen terwijl het daar prima ging. De leider die toch voetbal ademt weet toch dat je nooit centraal achterin mag wisselen. Jurgen Klopp zei het laatst nog. Van Dijk begint in de basis als hij 90 minuten kan spelen, anders niet. Centraal achterin wissel je niet. Lijkt me duidelijk. Na een kort overleg werd Henk maar verdedigende middenveld geposteerd, extra slot op de deur want de verwachting was dat we nog 45 minuten moesten tegenhouden en dan hier sneaky met de punten naar huis konden gaan. We hadden alleen geen rekening gehouden met dat SVI de Eifeltoren in ging zetten. De boomlange spits kopte zonder dat wij de bal ook maar geraakt hadden de 1-1 in het netje. Daarna was het spelbeeld inderdaad het zelfde als de eerste helft. SVI veel aanvallend maar scoren deden ze niet meer. Menig kans werd door hen vakkundig om zeep geholpen. Wij zouden tevreden zijn met een punt maar hier dacht Marik anders over. Met nog een minuut of 5 te gaan maakte Marik zijn tweede van de middag. Een van onze spaarzame aanvallen ging wel goed en Klaas kon de bal voorgeven waarna Marik hem in het doel schoot. Hierna kreeg Klaas nog een goeie kop kans maar deze ging net over en zou eigenlijk ook teveel van het goede zijn. Met drie gestolen punten, die zijn het lekkerst, gingen we weer naar Zalk. Volgende week zijn we vrij. Over twee weken spelen we thuis tegen Oene 4. Graag zien wij u dan.