Eerste drie punter voor S.V.Zalk 3.

Noord Veluwe Boys 3

2 oktober 2021 14:30

A Ruitenberg

Sportpark An de Steege
Broeksteeg 42
8276AG
ZALK
tel. 038-3636466

Onze eerste thuiswedstrijd van de competitie was tegen Noord Veluwe Boys 3. Na de nederlaag van vorige week waren we er natuurlijk op gebrand om deze te winnen. Natuurlijk wouden we ook onze hondstrouwe aanhang, die weer in grote getale aanwezig was, op een fantastische wedstrijd trakteren. Om de overwinning binnen te halen hadden een joker vandaag. I.v.m. de week van de scheidsrechter leek het ons verstandig om de scheidsrechter voor de wedstrijd alvast een bierpakketje te geven. Of het geholpen heeft weten we niet maar hij floot in elk geval een prima partij. Nadat wij vorige week wat geklaagd hadden over de spelers aantallen in Zalk 1 en Ut Tweede en het bescheiden aantal dat wij hadden, werden een opvanghuis voor spelers van Ut Tweede. Nou ja, eentje dan. Carsten was bereidt gevonden om bij ons te spelen. En zoals hij zelf zei bleef hij liever in Zalk want er stond wel een lekker chickie achter de bar. We begonnen prima aan de wedstrijd. Op het midden kregen we alle ruimte om te voetballen en na tien minuten stonden we dan ook al op een 1-0 voorsprong. Spits Klaas, die nog op 0 doelpunten staat in de competitie, probeerde het vanuit een onmogelijke hoek. De bal caramboleerde via de lat het veld weer in en toen was het voor Matthijs een koud kunstje om de bal in het lege doel te koppen. Hij heeft in de afgelopen wedstrijden genoeg kansen gehad om zijn eerste te maken in de senioren maar eindelijk ligt de eerste erin. Na 20 minuten kwamen we op 2-0. Gerrit en Carsten hadden het al een paar keer geprobeerd vanaf afstand maar nu was Carsten wel succesvol met een schot vanaf 20 meter. Na een half uur was onze vrijheid op de midden een beetje over. Ging NVB ook maar in de duels en kregen we het lastig. Waar wij dachten dat onze Simson alle kracht in zijn paardenstaart had zitten en wel tegen een stootje zou kunnen ging hij na klein beukje van een speler van NVB al neer. Ja, Jacob in de senioren delen ze nog eens een beukje uit. Zonder iets weg te geven haalden we de rust. In de rust de zette de leider gelijk alle jokers in, 3 wissels. En wat voor een jokers. Wim had een feestje gehad van een stel dat beide 40 waren geworden. 40! Dat is toch geen reden om er gelijk een zuipfestijn van te maken. Maar zoals u kunt zien vloeide de Safari rijkelijk. Arnoud om hetzelfde feestje afgemeld want dan ook wel weer een beetje overdreven is. Martijn, de kersverse vader, weken niet getraind of gespeeld, slechte nachtrust dus die kan ook niet in vorm zijn. En als laatste Henry. Zijn tweede optreden van het jaar. In de wedstrijd tegen Ut Tweede, die wij eigenlijk allemaal allang vergeten zijn, was hij er nog bij daarna om verschillende redenen elke keer afwezig. Als laatste mededeling in de rust kregen we van onze leider, de man die er altijd is, ons arendsoog, onze Boedha, nog de te horen dat hij met een paar minuten zou vertrekken i.v.m. met een bedrijfsfeest en dat Robert zijn taken waar zou nemen. Echt heel jammer dat bij onze leider het meisje weer voor de voetbal gaat. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Robert heb ik niet gezien of gehoord trouwens. Die zal na de wedstrijd wel weer als een haas vertrokken zijn. Binnen een paar minuten na rust kwamen we op 3-0. Wim, waarschijnlijk nog onder invloed van de safari, schoot de bal vanaf een meter of twintig prachtig binnen. Dit was ook gelijk de enige bal die Wim goed raakte met zijn safarihoofd. We hadden het verder prima onder controle kregen nog kansen en NVB werd eigenlijk alleen gevaarlijk als wij weer dachten dat we het opbouwen van achter uit tot kunst hadden verheven. Henk schoot tegen een tegenstander aan en Gerjan had weer eens een veel te slappe breedte bal. Uit een doodspel moment kwam NVB op 3-1. We wisten al snel de marge weer tot 3 te brengen. Carsten soleerde fantastisch door de zestienmeter van de tegenstander en speelde de bal breed op Gerrit van P die de bal simpel binnen kon tikken. We dachten dat hiermee het verzet van NVB wel gebroken was maar dit bleek niet waar. NVB bleef op zoek naar een goal en vlak voor tijd wisten ze nog de 4-2 te maken. Na 90 minuten floot de scheidsrechter af en hadden we de eerste 3 punter in de pocket. Volgende week spelen we om 15:00 uur uit bij SVI. Dit wordt al het duel der bejaarden genoemd. Uit betrouwbare bron heb ik gehoord dat SVI een speler heeft die net zo oud is als onze Klaas. Dus wilt u dit niet missen kom dan naar sportpark de Siggels om te kijken wie dit onderlinge potje walkingvoetbal gaat winnen. Tot dan.