Eerste overwinning

Hatto Heim 8

8 september 2021 20:00

Jan Wim Ruitenberg

Volgens de leider is de conditie nog niet optimaal. Dus om nog wat extra “vlieguren/Europese week” te maken heeft de leider nog maar eens een oefenwedstrijd ingepland. Op woensdagavond zijn wij de gastheren en is Hatto Heim 8 onze tegenstander. Vorig seizoen speelden wij ook een wedstrijd tegen HH8 op een woensdagavond in de voorbereiding met als gevolg dat de zaterdag daarop niet vooruit te branden waren. Om dit te voorkomen had de leider een fantastisch idee. We gaan elk half uur wisselen zodat de meesten ongeveer een uur zouden spelen. Keepertje mocht natuurlijk gewoon 90 minuten net als de youngster Jacob en Matthijs. Gastspeler Simon kon natuurlijk ook wel 90 minuten draven. Het idee was leuk maar het pakte niet heel gunstig uit. Eerste half uur speelden we prima. Creëerden niet veel maar hadden de boel goed onder controle. Het loopwerk werd gedaan door HH8 wat wij opvingen met rustig in de zone die jongens opvangen. De spaarzame voorzetten van de neef van werden kundig door Ralf gepakt. Na een half uur de eerste wissels, Bert, Gerjan en Robert kwamen erin. De spelers die plaats moesten nemen waren het hier niet mee eens en zagen het verval al komen. Loopt het lekker gaat de leider wisselen om niks. Iedereen moet weer wennen, etc, etc. Het tegenovergestelde bleek waar. Gertjan stuurde Arnoud diep en die scoorde bekeken met rechts. De drie wissels weer uitgeluld. De voorsprong behielden we niet tot aan de rust. Ralf rekende volledig op een voorzet van de neef van maar die besloot niet voor te zetten maar peerde het balletje direct achter Ralf, rust 1-1. Na bleek dat de wisseltactiek van de leider niet zijn vruchten af wierp. Gerjan had tijdens zijn veel te korte warming up alleen maar naar zijn verloofde gekeken en liep nu volledig uit de pas. Wim zou eruit maar kon gewoon blijven staan. Gerjan kon i.p.v. een uur maar een stief kwartiertje. Niet veel later de tweede wissel. Robert, de man van glas, moet ook een goeie warming up doen met dat broze lichaam van hem. Die kun je niet na een kwartier spelen weer een kwartier laten zitten. Dus na 25 verliet Robert het veld en kon Gerrit weer aantreden. De tweede helft was van minder niveau dan de eerste maar kwamen wel op voorsprong. Martijn vond Arnoud in de zestien. Bij HH8 coachte iedereen dat Arnoud rechts was. Wij weten wel beter en eigenwijs als hij is schoot hij met links binnen. Daarna raakte Bert, van de half uur wissels nog geblesseerd. Deze kunnen we dan die aan de gebrekkige warming up wijden maar met een ijsbeentje heeft Bert nog wel een paar dagen mank gelopen. Dus Gertjan, die net gewisseld was kon er weer in. Gescoord werd er verder niet en pakten we onze eerste overwinning van het seizoen. Zaterdag de tweede bekerwedstrijd tegen Dos Kampen 10. Na vier thuiswedstrijden mogen uit onze kunsten eens vertonen. We trappen om 12:30 af op sportpark de Maten.