Zakelijke overwinning S.V. Zalk

SEH

10 februari 2018 14:30

Afgelopen zaterdag speelde Zalk in Heerde de inhaalwedstrijd tegen SEH.
Zalk begon zaterdag weer met Shaan Tasneem op de rechtervleugel. Shaan kon spelen, omdat er beroep was aangetekend tegen de schorsing naar aanleiding van de rode kaart opgelopen in de wedstrijd tegen 't Harde. Ook doelman Cor Straetemans stond gewoon in het doel, ondanks het feit dat hij ziek was en eigenlijk in zijn bed had moeten liggen.
Beide ploegen begonnen voorzichtig aan de wedstrijd. In de 13e minuut moest de doelman van Zalk gestrekt naar de hoek na een schot op zijn doel, nadat Jeroen van den Bosch balverlies leed op het middenveld, maar dit liep voor Zalk goed af. Een paar minuten later probeert de aanvoerder van Zalk met een afstandsschot te scoren, maar de doelman van SEH liet zich niet verassen.
SEH probeert Zalk onder druk te zetten, maar komt niet verder dan het zestien meter gebied en weet zich net als Zalk heel weinig kansen te creëren
In de 30e minuut van de wedstrijd krijgt spits Aart Schreuder een trap van achteren vol op zijn enkel en moet de verzorger van Zalk, Harry van der Graaf, aan de bak om Schreuder in de wedstrijd te houden. Maar zoals zo vaak krijgt Harry het voor elkaar om de topscorer van de Zalkers weer in de benen te krijgen. Een gele kaart was hier zeker op z'n plaats geweest.
In de 31e minuut neemt de spits al sportief wraak uit een mooie voorzet van Jeroen van den Bosch kopt Schreuder de bal keurig in de hoek: 0-1 voor Zalk. En zoals zo vaak dit seizoen scoort Zalk binnen een paar minuten weer. Een te zachte terugspeelbal van een verdediger van SEH wordt een prooi voor de snelle linksbuiten Michel Hamer. Hij is net iets eerder bij de bal dan de doelman van SEH en tikt de bal in het doel: 0-2 voor Zalk.
De rust leek af te stevenen met een 0-2 voorsprong voor Zalk, maar SEH scoorde in de 44e minuut de 1-2. Een foutje in de verdediging wordt goed afgestraft en een voorzet vanaf links wordt bij de tweede paal binnen geschoten.
Ruststand 1-2.
Zalk begint aan de tweede helft met dezelfde spelers als voor de rust. Waar in de eerste helft nog sprake was van een redelijk niveau van beide ploegen, was de tweede helft ronduit slecht. De teams van Zalk en SEH krijgen het tot de 80e minuut voor elkaar om nagenoeg geen enkele kans te produceren. Dit was ook van Zalk zijde ronduit zwak. In de 64e minuut komt Jeremy van Dijk nog in het veld voor Aart Schreuder. Na 83 minuten spelen wordt Sander Vinke ingebracht voor Shaan Tasneem. Dezelfde Vinke komt twee keer achter elkaar oog in oog met de doelman van SEH. Hij krijgt de bal echter niet in het doel . Ook SEH krijgt in de slotfase nog een aantal schietkansen. Deze zijn niet gevaarlijk voor Zalk en gaan ruimschoots naast het doel. In de 92e minuut mag SEH nog een vrije trap nemen op 20 meter van het doel van Zalk, maar deze wordt ook naast geschoten. Daarna fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en wint Zalk ook deze wedstrijd en nestelt men zich op doelsaldo aan kop van de 4e klasse C. Dit is voor Zalk toch al een een unieke prestatie ook gezien de krappe selectie waarmee trainer Gerrit Hamer wekelijks mee te kampen heeft. Dit neemt niet weg dat de spelers gewoon heel goed bezig zijn en nu al een pluim verdienen voor de instelling waarmee men iedere wedstrijd het veld in gaat.
Komende zaterdag speelt Zalk wederom een uitwedstrijd en wel in Stadshagen waar CSV '28 de tegenstander is. De eerste wedstrijd van het seizoen waarbij de beide teams in Zalk tegen elkaar speelden eindigde in 2-2. Toen was CSV veruit de betere ploeg en had Zalk geluk dat het niet tegen een grote nederlaag aanliep. CSV '28 staat op de vijfde plek en zal er alles aan willen doen om de koploper met een nederlaag naar Zalk terug te sturen. Maar als de geel zwarten het weer op kunnen brengen om alles te geven en hun eigen spelletje te spelen dan kan ook hier een goed resultaat worden behaald.
De wedstrijd in Zwolle begint om 15.00 uur.
Tot dan.