Weer ruime overwinning voor S.V. Zalk

HFC Storica 1

3 februari 2018 14:30

Na de winst thuis tegen 't Harde moest Zalk op 3 februari uit spelen bij het onderaanstaande HFC Storica in Zwolle. De ploeg uit Zwolle heeft deze competitie nog geen enkel punt weten te behalen en ook tegen Zalk bleef men met lege handen achter.

Trainer Gerrit Hamer moest voor het eerst sinds weken een aantal wijzigingen doorvoeren. Shaan Tasneem ontbrak wegens een schorsing na de vorige week opgelopen rode kaart. Stephan van Ommen was geblesseerd en werd op links achter vervangen door Emiel Post. Jeremy van Dijk stond voor het eerst sinds maanden weer vanaf het begin in het veld op de rechtsback positie. Sander Vinke begon op de positie van Shaan Tasneem, te weten rechtsbuiten.

Zalk begon goed aan de wedstrijd en na 1 minuut spelen was het al raak. Jeroen van den Bosch gaf de bal vanaf rechts goed voor en Sander Vinke kopte de bal achter de doelman van Storica. De scheidsrechter keurde het doelpunt echter af, omdat Sander zou hebben geduwd.
De ploeg uit Zalk zette Storica onder druk en liet de bal snel en goed rondgaan. In de 4e minuut een mooie actie van Michel Hamer, maar zijn schot wordt goed gered door de doelman van Storica. In de 6e minuut komt Sander Vinke alleen voor de doelman van Storica, ook nu weer redt deze goed. Hij was aan de kant van Zwollenaren 'Man of the match', want hij hield Zalk deze middag regelmatig van scoren af. Na 13 minuten spelen, komt weer Sander Vinke alleen voor de keeper. Deze redt goed ten koste van een hoekschop. Uit deze corner van Lars van der Worp kopt Aart Schreuder net naast. Na 17 minuten komt een strakke voorzet van dezelfde Van der Worp op het hoofd van een verdediger van Storica. Deze kopt de bal in eigen doel: 0-1 voor Zalk.  Storica stelt hier bar weinig tegenover. Het duurt tot de 21e minuut voordat de doelman van Zalk, Cor Straetemans, voor het eerst een bal aanraakt. Dit na een vrije trap genomen net buiten het strafschopgebied. In de 24e minuut wil Sander Vinke alleen op het doel van Storica afgaan. Hierbij wordt hij overduidelijk vastgehouden door een verdediger van Storica. De scheidsrechter zit hier geen vrije trap in en laat doorspelen. Na 26 minuten spelen zowaar een gevaarlijk moment voor het doel van Zalk. Op de achterlijn geeft de rechterspits van Storica de bal goed terug op een medespeler. Zijn schot gaat echter net naast het doel van Zalk. De ploeg uit Zalk begint in deze fase slordig te spelen. Veel spelers gaan lopen met de bal en proberen een individuele actie te maken. De bal wordt niet meer rondgespeeld. Hierdoor duurt het tot de 40e minuut voordat Zalk voor de tweede keer scoort. Een snelle aanval over de linkervleugel, waarbij Michel Hamer een prima voorzet geeft, precies op het hoofd van Aart Schreuder: 0-2.
In de 42e minuut is het alweer raak. Hendri Vinke tikt in het zestien meter gebied van Storica de bal goed breed op Michel Hamer. Deze maakt na een fraaie actie de 0-3.  Na 43 minuten nog een aanval van Storica. Het schot op doel wordt prima gered door Cor Straetemans. In de laatste minuut voor de pauze zal Zalk nog een keer scoren. Na een scrimmage voor het doel van Storica schiet Aart Schreuder weer raak: 0-4. De rust breekt aan met een 0-4 stand in het voordeel van Zalk.

Zalk komt na rust ongewijzigd binnen de lijnen en men krijgt erg veel kansen om net als tegen Dieze West een grote uitslag neer te zetten. In de 50e minuut brengt Michel Hamer de stand op 0-5 na weer goed aangeven van Lars van der Worp. En in de 52e minuut scoort Michel Hamer zijn derde doelpunt en komt Zalk op 0-6. Na een voorzet vanaf rechts schiet hij de bal prima binnen. Na 57 minuten spelen weer een schot van Michel Hamer op het doel van Storica. De doelman redt de bal met de voet, maar deze komt voor de voeten van Hendri Vinke en deze tikt de bal alsnog in het doel: 0-7.
Maar dan stokt de doelpuntenmachine. Kans na kans wordt gemist en de doelman van Storica groeit uit tot beste speler van de Zwolse ploeg, want het is aan hem te danken dat Zalk niet met dubbele cijfers wint. In de 67e minuut wordt Jeroen van den Bosch licht geblesseerd vervangen door Berry Wagterveld. Ook Jeroen had vandaag het vizier niet op scherp staan. Normaal gesproken had hij zijn doelpuntje wel meegepikt, alleen deze middag kreeg hij de bal niet tussen de palen. In de 69e minuut krijgt Storica voorin wat ruimte van de verdedigers van Zalk en komt het zowaar tot een aantal schoten op het doel van Cor Straetemans, gevaarlijk worden ze echter niet. Na 70 minuten komt Gerben Hamer weer vrij voor het doel van Storica, maar zijn schot gaat naast. In de 72e minuut weer een prima voorzet van Michel Hamer. Hieruit kopt Aart Schreuder de bal over het doel van Storica. De laatste 15 minuten van de wedstrijd gebeurt er vrij weinig meer en kabbelt de wedstrijd naar het einde. In de 80e minuut wordt Aart Schreuder nog gewisseld. Zijn vervanger is Jan Dirk van Pijkeren. En zo fluit de scheidsrechter na precies 90 minuten af en wint Zalk zijn 9e wedstrijd van het seizoen.

Komende zaterdag speelt S.V. Zalk de inhaalwedstrijd in Heerde tegen SEH, deze partij werd vorig jaar wegens sneeuwval afgelast. Het team van trainer Hamer kan een gemotiveerd SEH verwachten. De laatste twee wedstrijden wisten de mannen uit Heerde winnend af te sluiten en men wil graag aansluiten bij de subtop in de 4e klasse C.

Tot ziens in Heerde.