Update maatregelen 18-11-2020

18 november 2020 21:30

Bestuur sv Zalk

Gisteravond is in de persconferentie aangekondigd dat we teruggaan naar het maatregelenniveau van 13 oktober jl. Wat houdt dat voor ons in?

Jeugd t/m 17 jaar:

Onze maatregelen m.b.t. de jeugd t/m 17 jaar blijven gelijk. De gymnasten mogen blijven gymmen, de voetballers mogen blijven trainen én onderling wedstrijdjes blijven voetballen. De leiding zal de eventuele instructies communiceren naar de (ouders van de ) leden.
* Kinderen vanaf 13 jaar mogen na het sporten niet meer bij elkaar komen met meer dan 4 personen. Voor de jongere kinderen geldt deze beperking niet.

Sporters vanaf 18 jaar:

Sporten is vanuit de overheid weer toegestaan met maximaal 4 personen, excl. train(st)er. (binnen en buiten) Wel onder de volgende voorwaarden:
* Sporters houden onderling 1,5 meter afstand
* Voor binnensporten geldt een max. van 4 personen én een max. van 30 personen per zelfstandige ruimte
* Voor buitensporten geldt een max. van 4 personen, zij houden onderling 1,5 meter afstand
* Meerdere groepjes naast elkaar is mogelijk, zolang zij onderling niet mengen.
(bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/sport)

Voor onze club geldt:
* Leiding/ contactpersoon van de diverse zaalsporten overlegd met TC Zaal, Ellie Pot, over de mogelijkheden. Leiding communiceert zelf met de sporters over de eventuele voortgang van de sporten.
* Leiding/ contactpersoon van de voetbal overlegd met TC Voetbal, Matthijs Buter, over de mogelijkheden. Ook hier communiceert de leiding zelf met de voetballers over de eventuele voortang van de trainingen.

Algemeen:
Kantine, kleedkamer en douches blijven gesloten.
Uiteraard gelden de, inmiddels, gebruikelijke maatregelen ook nog: gebruik je gezond verstand, komt niet als je klachten hebt, was je handen, neem je eigen bidon mee, etc. (Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus/gezondheidsadviezen)

Wij verwijzen u ook graag naar de website van de Rijksoverheid, voor een volledig beeld van de maatregelen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/sport

Wij zijn zeer tevreden hoe een ieder zijn/ haar best doet zich aan alle gestelde maatregelen te houden en zijn dan ook dankbaar voor jullie begrip! We hopen ook dat we dit allemaal, samen, kunnen blijven volhouden!

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van sv Zalk