Geslaagde Kamper springwedstrijd!

5 november 2019 14:30

Henriƫtte Warning

Afgelopen zaterdag 2 november vonden de jaarlijkse Kamper springwedstrijden plaats voor de gymnastiekers van SVZalk in sporthal de Reeve.

Vanuit Zalk deden totaal 15 deelnemers mee, waarvan 3 jongens en 12 meiden. De 15 deelnemers waren verdeeld over 2 teams. De jongste Zalkers startten in de ochtend. Dit team bestond uit: Thijs, Jarne, Bren, Suus, Amber, Yael en Charlotte. Dit was een gemengd team van verschillende leeftijden en waarvan het voor een aantal Zalkers zelfs de eerste echte wedstrijd was. De Zalkers lieten een aantal mooie groepsoefeningen zien op de onderdelen lange mat, minitrampoline, minitrampoline-kast en de plankoline-kast. Op de lange mat werden onder andere aan de jury gepresenteerd: rol voorover, rol achterover, radslag. Bij het springen lieten de Zalkers onder andere de volgende sprongen zien: hurksprong, spreidsprong, halve draai, skatesprong. Dit team had een sterk deelnemersveld, totaal deden er maar liefst 12 teams mee in deze categorie. Hier en daar maakte het team helaas een paar kostbare fouten. De Zalkers eindigden helaas wat teleurstellend op de twee onderdelen 11e en op twee onderdelen 12e in het eindklassement. In de middag was het de beurt aan het 2e team van Zalk. Dit team bestond uit: Amy, Féline, Marleen, Marion, Esmee, Mirthe, Lotte en Rosalyn. Een erg leuk, gezellig meidenteam. De meiden waren goed op elkaar ingespeeld en lieten dan ook nette groepsoefeningen aan de jury’s zien. De jury beloonde de meiden zelfs twee keer met een zilveren plak. De meiden mochten met vol trots 2 bekers meenemen terug naar Zalk. Op de onderdelen lange mat en de minitrampoline werden de meiden 2e. Op het onderdeel plankoline-kast werden de meiden 5e en op de minitrampoline-kast 8e.  Het was een geslaagde, en bovenal gezellige wedstrijddag! Op naar de voorbereidingen voor de volgende wedstrijd, het dorpentoernooi!