S.V. Zalk heeft geen enkele moeite met Wilsum in IJsselderby

Wilsum 1

24 maart 2018 14:30

Afgelopen zaterdag speelde S.V. Zalk de uitwedstrijd bij het laaggeplaatste Wilsum. Trainer Gerrit Hamer kon weer beginnen met zijn vaste basiself, dus ook weer met Ruben van der Veer, hij was hersteld van zijn enkelblessure.

Wilsum begon fel aan de wedstrijd en probeerde Zalk onder druk te zetten, dit lukte niet echt. In de 2e minuut was er een afstandsschot op het doel van Cor Straetemans, deze had weinig moeite om de bal te pakken. S.V. Zalk raakte niet onder de indruk van de dadendrang van Wilsum en bleef rustig afwachten wat er verder nog komen ging, weinig dus. Na 4 minuten spelen was er op het middenveld een botsing tussen twee spelers van Wilsum die met de hoofden tegen elkaar kwamen, maar na besprenkeld te zijn met wat wonderwater konden ze beide verder spelen. In de 8e minuut was er de eerste aanval van Zalk. Michel Hamer schiet over het doel van Wilsum. Weer een minuut later een voorzet van Aart Schreuder op de vrijstaande Michel Hamer. Hij kopt in kansrijke positie de bal naast het goal van doelman Ten Hove van Wilsum. Na 10 minuten spelen geeft Lars van der Worp een hoge voorzet, spits Schreuder kan er net niet bij en de doelman van Wilsum redt goed. In de 11e minuut mag Jeroen van den Bosch een vrije trap nemen op twintig meter van het doel van Wilsum. Zijn harde schot kan niet klem vast worden gepakt door de doelman van Wilsum, maar omdat een speler van Zalk een overtreding heeft gemaakt komt hier verder geen gevaar uit voort. In de 15e minuut van de wedstrijd volgt het gevaarlijkste moment van de wedstrijd voor het Zalker doel. Een speler van Wilsum mag alleen op doelman Straetemans afgaan, maar deze redt met een sliding. Het daarop volgende schot wordt geblokt door een verdediger van Zalk. Na 22 minuten spelen begint Zalk het gaspedaal in te trappen en komt men op stoom. Na een mooie aanval komt de bal bij Michel Hamer, hij kapt een verdediger uit en schiet met links de 0-1 binnen.
In de 25e minuut weer een aanval van Zalk. Een prachtige pass van Aart Schreuder komt op rechts weer bij Michel Hamer. Zijn schot spat uiteen op de vuisten van doelman Ten Hove. Wilsum komt er niet meer aan te pas en Zalk voert de druk verder op.
Na 27 minuten mag Michel Hamer een hoekschop nemen. Deze komt bij de tweede paal terecht, waar Gerben Hamer de bal net over het doel van Wilsum kopt. In de 28e minuut weer kans voor Zalk. Shaan Tasneem schiet vrij voor de doelman de bal naast. Na een halfuur spelen zet Gerben Hamer de bal vanaf links strak voor het doel. Goaltjesdief Aart Schreuder is er als de kippen bij en kopt de bal langs de doelman van Wilsum: 0-2 voor Zalk.

Zalk blijft druk uit oefenen op de tegenstander en Wilsum kan alleen maar achteruit lopen. In de 36e minuut wordt een voorzet van Lars van der Worp tot hoekschop gekopt. Hier komt verder geen gevaar uit voort. Na 40 minuten spelen komt Zalk op 0-3. Een pass op maat van Jeroen van den Bosch op Aart Schreuder, die de bal direct inschiet. Via de vuisten van de doelman van Wilsum komt de bal voor de voeten van Shaan Tasneem. Die aarzelt geen moment en schiet de bal binnen. In de 44e minuut het enigste minpuntje in deze wedstrijd voor Zalk. Michel Hamer verstapt zich en moet met een hamstringblessure van het veld. Voor hem in de plaats komt Sander Vinke.

Beide teams gaan de rust in met een 0-3 stand voor Zalk.

Na de pauze eenzelfde beeld als voor het rustsignaal. Een oppermachtig S.V. Zalk komt geen moment meer in de problemen en men krijgt nog een aantal kansen die in eerste instantie niet worden benut. Tot in de 57e minuut weer een aanval van Zalk op het doel van Wilsum de 0-4 op het scorebord zet. Een voorzet vanaf links wordt in eigen doel getikt door een verdediger van de thuisclub. In de 62e minuut schiet Wilsum nog een keer van afstand, maar gevaarlijk wordt dit niet en de doelman van Zalk vangt de bal simpel op. Na 70 minuten spelen wordt de licht geblesseerde Stephan van Ommen vervangen door Jeremy van Dijk.

In de 72e minuut volgt bijna de 0-5. Na weer een mooie voorzet vanaf links missen drie Zalkers de bal en gaat er een 100% kans verloren. Weer een minuut later volgt nog een schot van afstand door Lars van der Worp, de bal gaat net langs de verkeerde kant van de paal. In de 76e minuut komt Berry Wagterveld nog binnen de lijnen voor Aart Schreuder.

Toch zal Zalk nog een vijfde doelpunt maken. Na 84 minuten een dieptepass van Jeroen van de Bosch op Gerben Hamer. Zijn afgemeten voorzet vanaf links wordt bij de tweede paal binnen getikt door Sander Vinke, die de stand op 0-5 brengt.

De laatste minuten van deze wedstrijd gebeuren er geen gekke dingen meer. Zalk speelt de wedstrijd simpel uit en boekt een dik verdiende overwinning op een tegenstander die geen vuist kon maken. Was het spel van Zalk de laatste weken niet zo flitsend als voor de winterstop, afgelopen zaterdag was bij vlagen te zien dat de vorm bij de meeste spelers weer terug komt. Hoopvol voor het vervolg van de competitie, want zoals de trainer van Zalk al aangaf, er moeten vanaf volgende week nog acht finales worden gespeeld tegen niet de minste tegenstanders. Komende zaterdag speelt S.V. Zalk de thuiswedstrijd tegen laagvlieger Dieze West, deze wedstrijd moet zeker gewonnen worden. De eerste wedstrijd tussen beide teams eindigde in een 15-0 overwinning voor Zalk.

Tot ziens in Zalk, waar het duel om 14.30 uur zal beginnen.