S.V. Zalk lijdt forse nederlaag in Kampen

Kampen 1

12 mei 2018 17:00

Zaterdag 12 mei stond de uitwedstrijd tegen het op de derde plaats staande VV Kampen op het programma. Gezien de resultaten van Kampen kon men de borst nat maken en daarnaast kon Kampen een periodetitel pakken. Jeremy van Dijk was nog geblesseerd, maar voor de rest begon Zalk met dezelfde opstelling als tegen Noord Veluwe Boys.

Kampen begint gretig en fel aan de wedstrijd, iets wat bij Zalk ontbreekt. Men laat zich vanaf het begin niet gelden. Al in de 9e minuut komt Kampen aan de leiding. Tot tweemaal toe kan doelman Cor Straetemans de schoten op zijn doel nog keren, maar de spelers van Zalk staan erbij en kijken toe hoe een speler van Kampen de bal vanaf de 20 meter snoeihard tegen de touwen schiet. Zalk loopt op dat moment al achter de feiten aan en wordt zwaar onder druk gezet door een goedspelend Kampen die steeds de spelers van Zalk te snel af zijn. Toch krijgt Michel Hamer in de 13e minuut nog een klein kansje. Zijn schot wordt tot hoekschop verwerkt door de doelman van Kampen. In de 15e minuut komt Kampen opnieuw tot scoren. De spits die naar rechts is uitgeweken, kan de bal na een fraaie actie simpel voorzetten. En weer worden de spelers van Kampen vrijgelaten voor het doel, waar topscorer Kevin Veger de bal uit de draai goed inschiet. Doelman Straetemans is kansloos: 2-0.

Na 21 minuten toch nog weer een kans voor Zalk. Aart Schreuder schiet op doel en de bal gaat via een verdediger over de achterlijn. Uit de hoekschop wordt geen gevaar gesticht. In de 24e minuut weer een kans voor Zalk. Centrale verdediger Hendri Vinke schiet de bal van dichtbij tegen de doelman van Kampen op. De weggeslagen bal wordt door Gerben Hamer over het doel gekopt. Tot aan het rustsignaal komt Zalk er niet meer aan te pas en dicteert Kampen de wedstrijd. Tot scoren komen de Kampenaren voor de pauze niet meer, wel belandt een vrije trap nog op de Zalker deklat buiten bereik van de doelman. Ook moet Michel Hamer nog worden vervangen. Hij raakt geblesseerd aan zijn lies. Voor hem in het veld komt Sander Vinke.

De ruststand breekt aan met een 2-0 voorsprong voor Kampen.

Na de rust zien we hetzelfde spelbeeld. Een onmachtig S.V. Zalk komt er niet aan te pas en Kampen lijkt in de 46e minuut al op een 3-0 voorsprong te komen. Een kopbal op het Zalker doel wordt volgens de Kamper spelers door de doelman van Zalk achter de lijn het veld weer ingeslagen. De matig leidende scheidsrechter laat echter doorspelen.

In de 54e minuut belandt een hoge voorzet van Lars van der Worp boven op de lat van het Kamper doel. Maar Zalk krijgt geen grip op het spel van Kampen dat na 60 minuten spelen op een 3-0 voorsprong komt. Een afstandsschot net buiten het strafschopgebied van Zalk gaat aan alles en iedereen van Zalk voorbij en belandt in het Zalker doel.

Na 65 minuten volgt er een kleine opleving van Zalk. Eerst komt een vrije trap, genomen door Jeroen van den Bosch, op het hoofd van Aart Schreuder. Zijn inzet wordt door de doelman van Kampen naast getikt. In de 67e minuut schiet Schreuder van afstand op het Kamper doel. De doelman laat de bal los, maar weer is er niemand van Zalk attent om de bal in het doel te werken. Na 68 minuten spelen de laatste kans voor Zalk. Gerben Hamer zet de bal goed voor. Voordat een Zalker speler de bal in kan koppen redt de doelman van Kampen.
Kampen laat de teugels vieren en Zalk kan geen potten meer breken. Aart Schreuder wordt nog gewisseld voor Roel Vinke en even later blesseert Shaan Tasneem zich. Hij kan niet meer verder spelen en wordt vervangen door Berry Wagterveld. Stephan van Ommen gaat linksbuiten spelen en Berry neemt plaats als linker verdediger. Maar de martelgang van Zalk is nog niet ten einde. Kampen scoort in de laatste minuut nog een vierde treffer en wint zo dik verdiend met 4-0. Een deceptie voor de mannen van Gerrit Hamer. Er was vooraf zeker een moeilijke wedstrijd verwacht, maar dit was niet ingecalculeerd. Omdat VSW won bij SEH staat de druk er in Zalk nu vol op. De voorsprong op VSW is geslonken tot drie punten met nog twee wedstrijden te gaan kan het alle kanten nog op.

Komende zaterdag komt in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen SEH uit Heerde op bezoek. Dit team is de laatste weken aan een goede reeks bezig, dus Zalk zal alle zeilen bij moeten zetten om de drie punten in Zalk te houden. Maar gezien de wedstrijd tegen VSW moet het zeker mogelijk zijn om een goed resultaat te behalen. Toen werd er heel goed gespeeld en knokte men voor iedere meter. Dit zal ook zaterdag moeten gebeuren, gezien de belangen die erop het spel staan.

Mannen, niet bij de pakken neerzitten maar aanpakken zaterdag. Dan gaat het zeker goed komen!

Tot ziens in Zalk, waar de wedstrijd om 14.30 uur zal beginnen.