Zalk zet goede reeks voort en wint van VEVO

VEVO

Gerben Hamer (hakje)
Assist: Hendri Vinke
Gerben Hamer (corner)
Assist: Michel Hamer
Michel Hamer (schot)
Assist: Gerben Hamer
... (schot)

1 februari 2020 14:30

Zaterdag 1 februari trad het eerste elftal van SV Zalk op het eigen Sportpark An de Steege aan tegen VEVO. Eerder dit seizoen speelden beide ploegen in Veessen gelijk met 2-2. Zalk vergat in die wedstrijd in de eerste helft uit te lopen naar een ruime voorsprong, maar de ploeg mocht met de gelijkmaker in blessuretijd uiteindelijk niet klagen.

Vooraf stond Zalk op de 7e plek met 20 punten uit 13 wedstrijden. VEVO stond met 7 punten uit 13 wedstrijden op de 13e plek. Aan Zalk de taak om een herhaling van de vorige wedstrijd te voorkomen en de goede reeks voort te zetten. Het team begon in de volgende opstelling aan de wedstrijd: Berry Wagterveld, Sander Kuiper, Ruben van der Veer, Jeroen van den Bosch, Hendri Vinke; Emiel Post, Gerben Hamer, Jorn Kroes; Shaan Tasneem, Jeremy van Dijk en Michel Hamer. Op de bank begonnen Simon van Halm, Ramin Ezzat en Sander Held.

Om half 3 werd er afgetrapt door Zalk. Al snel werd er echter balverlies geleden, waardoor VEVO met de wind in de rug de eerste aanval kon opzetten. Hugo Rakhorst was er aan de linker kant vandoor en leek een voorzet te willen geven. De bal belandde echter, gedragen door de wind, in de verre hoek achter keeper Berry Wagterveld. Binnen 58 seconden kwam VEVO daardoor op een 0-1 voorsprong. Niet de start waar Zalk op had gehoopt, maar met nog 89 minuten te spelen was er nog genoeg tijd om deze achterstand weg te poetsen. Zalk ging in de aanval en werd met name via de linkerkant gevaarlijk. Hendri Vinke had een aantal goede loopacties in huis, waardoor Michel Hamer veelvuldig vrij kwam en de bal kon voorzetten. Dat resulteerde uiteindelijk in de 1-1. Hendri Vinke bracht een afgeslagen voorzet terug voor het doel, waar Gerben Hamer een mooi hakje in petto had. De bal rolde langzaam in de verre hoek.

Na de gelijkmaker, ging Zalk op jacht naar de voorsprong. Onder andere Jorn Kroes, Gerben Hamer en Shaan Tasneem waren dichtbij een treffer, maar konden de bal net niet in het doel krijgen. Na een harde overtreding van Sander Kuiper, die daarvoor geel kreeg, kreeg de trainer van VEVO rood nadat hij het veld in was gelopen. Shaan Tasneem raakte vlak voor rust geblesseerd en moest vervanger worden. Simon van Halm kwam voor hem in het veld. Er volgden nog een aantal scrimmages voor het doel van VEVO, waarbij inzetten van o.a. Jeremy van Dijk en Simon van Halm van de lijn werden gehaald. Met een 1-1 tussenstand gingen beide ploegen rusten.

Met de wind in de rug ging Zalk na rust verder met aanvallen. Dat resulteerde vrij snel na rust voor de 2-1. Een corner van Michel Hamer werd goed binnengekopt door Gerben Hamer, die daarmee zijn tweede van de middag maakte. Kort daarna moest Ruben van der Veer er met een blessure vanaf. Ramin Ezzat was zijn vervanger. Een aantal afstandsschoten van Michel Hamer en Jeroen van den Bosch werden hierna goed gepakt door de keeper. Ook raakten Jorn Kroes en Michel Hamer de paal en konden Jeremy van Dijk en Simon van Halm net niet de 3-1 binnenschieten na een voorzet. Hierdoor bleef het spannend en kwam VEVO nog een aantal keer voor het doel. Echt grote kansen voor de bezoekers werden echter niet gecreëerd. Sander Held kwam nog in het veld voor Jorn Kroes. Uiteindelijk wist Zalk in de 90e minuut de 3-1 te maken. Gerben Hamer was er aan de linkerkant vandoor en gaf de bal aan Michel Hamer, die met zijn 75e treffer voor Zalk de wedstrijd in het slot gooide. Niet veel later floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Dankzij de 3e overwinning op rij heeft Zalk de aansluiting met de subtop weer gevonden. Volgende week staat er in het kader daarvan een belangrijke wedstrijd op het programma. Dan treft de ploeg van trainer Gerrit Hamer in eigen huis nummer 3 ’t Harde. Tot dan!