Zalk verliest van WZC

... (schot)
... (intikker)

23 november 2019 14:30

Na een vrij weekend mocht het eerste elftal van SV Zalk zaterdag 23 november op bezoek bij WZC. De ploeg uit Wapenveld had voorafgaand aan het duel 14 punten behaald uit 8 wedstrijden. Zalk had 3 punten minder en kon bij winst op gelijke hoogte komen met WZC.

In de volgende opstelling begon Zalk aan de wedstrijd: Berry Wagterveld, Ramin Ezzat, Ruben van der Veer, Jeroen van den Bosch, Hendri Vinke; Sander Kuiper, Gerben Hamer, Shaan Tasneem; Jorn Kroes, Jeremy van Dijk en Michel Hamer. Simon van Halm, Sander Held, Marc van Gelder en Jesper Esselink begonnen op de bank.

De wedstrijd ging lange tijd gelijk op. In de beginfase werden er weinig grote kansen gecreëerd door beide ploegen. Het was Emir Balavac die in de 27e minuut de ban brak namens WZC. In de 16 was Balavac sterker dan de Zalker verdediging en hij schoot de bal keihard achter keeper Berry Wagterveld: 1-0.  Zalk liet het er niet bij zitten en ging vol goede moed door. Nadat Shaan Tasneem diep ging, werd hij in de 16 neergelegd. Volgens de scheidsrechter werd de bal echter gespeeld, waardoor Zalk geen strafschop kreeg.  Hierna bleef Zalk aandringen en dat werd uiteindelijk vlak voor rust beloond. Na een scrimmage kwam de bal in het vijfmetergebied voor de voeten van Sander Kuiper. Hij rondde vervolgens koelbloedig af: 1-1.

Met een 1-1 tussenstand gingen beide ploegen de kleedkamers in. Voor de tweede helft bleven daar Ruben van der Veer en Shaan Tasneem achter. Zij waren niet fit genoeg om door te spelen en werden daarom vervangen door Simon van Halm en Sander Held.

Met nieuw elan in de ploeg begon Zalk goed aan de tweede helft. Sander Held kwam goed door en kwam samen met Michel Hamer tegen 1 verdediger te staan. Sander gaf de bal goed af op Michel, maar doordat er onterecht gevlagd werd en de keeper vervolgens de bal pakte kwam Zalk niet op voorsprong. Jorn Kroes had de 2-1 even later op de schoen nadat Simon van Halm hem in de 16 aanspeelde, maar het schot van Jorn werd geblokt door de verdedigers van WZC.

Na deze fase kwam WZC weer beter in de wedstrijd en ging het gelijk op. Toch kwam de ploeg uit Wapenveld in de 82e minuut op een 2-1 voorsprong. Emir Balavac gaf de bal af op Tristan Keijl en hij wist met een bekeken schot in de hoek te scoren. Kort daarna kreeg Jeroen van den Bosch zijn tweede gele kaart en dus moest Zalk met 10 man verder in de slotfase. WZC gooide de wedstrijd vervolgens in het slot via Mike Burgmeijer: 3-1. Zalk kreeg via Michel Hamer in blessuretijd nog een grote kans. Zijn schot ging echter langs de verkeerde kant van de paal waardoor het bij 3-1 bleef. Gezien het spelbeeld en de ranglijst een zure nederlaag voor Zalk.

Volgende week speelt Zalk om half 3 thuis tegen SEH uit Heerde. Graag tot dan!