Matig optreden

8265VA
KAMPEN
tel. 038-3313900

Na de midweekse overwinning tegen Hatto Heim 8 gingen we op zaterdag 11 september op jacht naar onze tweede overwinning. Tegenstander op sportpark de Maten was Dos Kampen 10. Gerjan was voldoende hersteld van zijn, doordeweeks opgelopen blessure en bij Martijn was alles nog rustig bij het thuisfront dus hij mocht nog een potje gaan voetballen. Marik zat vandaag voor het eerst bij de selectie en Mark was nog opgetrommeld om de selectie compleet te maken. Met Dirk als extra optie hadden we 14 man. De eerste tien minuten waren prima. De tegenstander liet ons niet voetballen. Zaten kort op de middenvelders maar dat leken we allemaal nog prima op te vangen. Maar nadat Dos de eerste serie wissels had toegepast ging het volledig mis. Gertjan kreeg nog wel een enorme kans. Maar in plaats van, zoals hem geleerd is, binnenkant voet in de korte hoek besloot hij de bal in de verre hoek te plaatsen en deze ging dus voorlangs. En na persoonlijke fouten van Arnoud, Gerrit en Martijn gingen we met een 3-0 achterstand de rust in. We hadden te weinig diepgang en snelheid bij onze voorwaartsen en de middenvelders lieten zich de kaas van het brood eten. Na rust, met een paar wissels en omzettingen, probeerden we het wel maar het leek niet te lukken. Met Marik hadden wel wat snelheid en agressie voorin maar de wedstrijd leek een eenvoudige prooi voor Dos. Tot wij op 3-1 kwamen. Gerrit stuurde Arnoud diep en deze ronde beheerst af. De mouwen opstropen en gaan maar helaas lag de bal al vrij snel achter Ralf. Toch gaven we niet op en kwamen terug tot 4-3. Martijn ontfutselde een tegenstander de bal en schoot direct binnen en Wim schoot een door penalty binnen na een handsbal. Met nog een tien minuten te gingen we er nog vol voor maar verder dan een schot van Gerrit op de lat en een van Wim voorlangs kwamen we niet. Eindstand 4-3 en hiermee is een ding zeker dat wij niet doorgaan in de beker. Kunnen we weer lekker een zaterdag shoppen, heerlijk. Volgende week zaterdag de laatste wedstrijd voor de beker tegen VSCO 7. Daarna moet de leider weten hoe we gaan spelen en wie op welke positie moet staan. Met de 3 spelers van JO17 erbij is dat nog even zoeken maar het komt ongetwijfeld goed. We spelen zaterdag voor de verandering weer eens thuis. We zitten dan voor de laatste keer in het voorprogramma van het paradepaardje van de club en spelen dus om 12:00 uur. Daarna gaan we thuis weer naar onze geliefde 14:30 uur. Tot zaterdag.