Ver door de ondergrens

8276AG
ZALK
tel. 038-3636466

Ik lees zojuist het verslag van de laaste wedstrijd waarin ik afsluit met “tot dan”. Nou, tot dan kunnen we voorlopig wel vergeten. Toeschouwers zijn niet meer welkom op het sportpark. Tijdens de wedstrijd waren er nog wel wat aanwezig maar die zullen wel “een functie” gehad hebben. Verder hangt het zwaard van Damocles boven ons hoofd dat de competitie weer wordt stilgelegd. Kortom iedereen gaat deze misschien wel laatste kans aangrijpen om nog even lekker een potje te voetballen. Uiteindelijk hebben 11 man en de vlagger als enige wissel. Maar bij de selectie Robert, uit voorzorg altijd met rust wisselen, Gerrit van P een helft is zat, komt net terug van een hamstring blessure maar gaat eerst voetballen en dan wel eens kijken of we weer kunnen trainen en natuurlijk Klaas ook eigenlijk maar goed helft elke week. Wordt een leuke middag. Dan nog het laatste probleem. We hebben geen scheidsrechter. Gelukkig is de “alwetende”, “de Boeddha van de club” Rick Schuurhuis bereidt gevonden om te fluiten. Bij het programma Even tot hier zoeken ze elke week naar de “alwetende” in het publiek maar wij weten wel beter. Dat is onze Rickkie, altijd. Rick had zelfs zijn leiderschap van Ut Tweede aan de kant geschoven om ons te fluiten ondanks de enorme kraker die Ut Tweede tegen de nummer laatst moest. Achteraf was het prima dat Rick niet mee was want de wedstrijd werd glansrijk verloren. In de kleedkamer hadden wij een poultje gemaakt in welke minuut Rick de wedstrijd zo staken. De meerderheid ging voor met rust maar iedereen had het fout. Na 88 minuten floot de alwetende af, hij had genoeg gezien. Hier kan het verslag eigenlijk ook wel stoppen. Over de wedstrijd hoeven we het verder niet te hebben. Ach, klein beetje dan. Eerst helft speelden we wel aardig tot aan de zestien van de tegenstander en creëerden niks. En als ik schrijf niks dan ook ECHT niks he. Gaven er nog wel 3 weg. Eerste vrije trap vanaf de zijkant. Moet de keeper gewoon hebben. De tweede geeft Bert weg en de 3e Gertjan. Na rust, geen wissels in de rust, hielden we nog wel even stand maar uiteindelijk gaven we er nog 4 weg. Jacob wist de eer nog te redden met een schot uit een afgeslagen corner maar verder kwamen we niet. Misschien dat we ons hondstrouwe publiek misten die ons normaal naar voren schreeuwen. Ik weet het niet maar de tweede helft was bedroevend slecht. Volgende week gaan we in Wezep kijken of we daar wat punten kunnen ophalen. We trappen af om 14:30 uur. We gaan proberen om de tussenstand dan via de app van SVZalk bij te houden. Zodat u de tussenstand van de wedstrijd thuis kunt zien. Of we moeten Bram zover zien te krijgen dat hij Zalk 3 via een live stream gaat uitzenden. Ik ben alleen bang dat de verwende poppen van Zalk 1 weer de voorkeur krijgen. Laten we in elk geval hopen dat we volgende week weer lekker mogen ballen om de blamage van deze week lekker weg te spelen.