S.V. Zalk pakt volle winst in de topper tegen VSW

VSW 1

28 april 2018 14:30

Zaterdag 28 april was het dan zover de absolute kraker in de vierde klasse C... S.V. Zalk tegen VSW

Zalk begon in dezelfde opstelling als vorige week tegen Noord Veluwe Boys.

Beide teams begonnen afwachtend aan de wedstrijd met na negen minuten een eerste schot op het doel van VSW, dit kwam van de voet van spits Aart Schreuder de doelman kan de bal echter simpel oppakken.

In de 11e minuut een aanval van VSW , het daaruit volgende schot wordt door de doelman van Zalk Cor Straetemans gepareerd.

Weer een minuut later kan Jeroen van den Bosch uit een hoekschop van Zalk inschieten zijn schot gaat echter ver naast het doel van VSW.

Na 17 minuten een aanval van VSW over de rechter flank, Stephan van Ommen grijpt op tijd in en daarmee was het gevaar geweken.

In de 18e minuut gaat Jeremy van Dijk zijn tegenstander op rechts voorbij, hij tikt de bal net buiten het strafschopgebied van VSW breed op Lars van der Worp maar ook Lars schiet de bal naast het doel.

Het spel golft op en neer, zonder dat het tot grote kansen voor beide partijen komt.

In de 23e minuut mag VSW een vrije trap nemen net buiten het strafschopgebied van Zalk, het schot gaat via de muur richting het doel maar Cor Straetemans brengt ook nu weer redding.

Na 26 minuten spelen volgt het eerste echte gevaarlijke moment van Zalk, na een mooie aanval geeft Aart Schreuder de bal voor het doel van VSW  en Michel Hamer kopt op het doel maar via een verdediger gaat de bal echter naast.

Zalk begint steeds beter te spelen, en de spelers weten elkaar goed te vinden, in de 28e minuut schiet aanvoerder van den Bosch van ver op het doel van VSW, zijn schot gaat echter over.

Na 31 minuten spelen mag Zalk een hoekschop nemen, Gerben Hamer kopt de bal vanaf links voor het doel van VSW, en bij de tweede paal staat Jeremy van Dijk klaar om de bal binnen te koppen,  1-0 voor Zalk.

In de 35e minuut een hoekschop voor VSW, de afgeslagen bal wordt hoog over het doel van Zalk geschoten.

De mannen van Gerrit Hamer hebben in deze fase van de wedstrijd het betere van het spel en VSW komt er niet aan te pas, bij Zalk is er de wil om te winnen en men gaat op zoek naar een tweede treffer.

Na 37 minuten weer een aanval van Zalk, de bal wordt vanaf rechts voorgezet en Jeroen van den Bosch kopt de bal echter net naast het doel van VSW.

In de 38e minuut een aanval van Zalk over rechts, Gerben Hamer wordt de diepte ingestuurd en hij mag alleen op het doel van VSW afgaan en alleen voor de doelman schiet hij de bal prachtig binnen  2-0 voor de Zalkers.

VSW is het even kwijt en komt niet meer voor het doel van Cor Straetemans.

Net voor de pauze zal Zalk nog een keer gevaarlijk worden, de goed spelende Lars van der Worp legt de bal goed breed naar Jeroen van den Bosch hij schiet helaas over het doel van VSW.

De rust breekt aan met een dik verdiende 2-0 stand voor Zalk.

Trainer Gerrit Hamer laat dezelfde elf spelers als voor rust het veld in gaan.

Maar helaas raakt de goed op dreef zijnde Jeremy van Dijk in de 47e minuut geblesseerd en moet hij het veld verlaten voor hem in de plaats komt de snelle aanvaller Shaan Tasneem.

In de 48e minuut valt Zalk weer aan, Michel Hamers schot gaat via een verdediger van VSW over het doel.

VSW probeert het tij nog te keren door een aantal nieuwe spelers in het veld te brengen maar het spel van de ploeg uit Windesheim wordt er niet beter op, ze krijgen een aantal kleine kansjes maar niet meer dan dat.

Dit is natuurlijk ook de verdienste van Zalk, die voor iedere meter blijven knokken.

Ook  verdedigend staat Zalk weer goed en geeft men heel weinig weg en als er al gevaar dreigt is er altijd nog routinier Cor Straetemans die redding weet te brengen.

Zalk heeft controle over de wedstrijd en geeft weer gas, in de 55e minuut zal Zalk bijna op 3-0 komen, uit een voorzet van Michel Hamer schiet Aart Schreuder in kansrijke positie op de lat dit had de nekslag voor VSW moeten zijn.

In de 67e minuut krijgt VSW nog weer een kleine kans maar het slappe schot wordt gepakt door de doelman van Zalk.

Na 73 minuten spelen gaat Michel Hamer goed door op links zijn voorzet wordt door de doelman van VSW net naast getikt.

In de 75e minuut wordt Lars van der Worp van achteren aangetikt net buiten het strafschopgebied van VSW, de aanvoerder van Zalk Jeroen van den Bosch schiet de vrije trap naast het doel.

Dan wisselt Zalk nog een keer Sander Vinke komt in het veld voor de licht geblesseerde Aart Schreuder,

In de 78e minuut test Michel Hamer de doelman van VSW nog een keer zijn keiharde schot spat uiteen op de vuisten van de goalie.

VSW probeert nog weer een aanval op te zetten, er komt een hoge voorzet binnen het strafschopgebied van Zalk voor de voeten van de VSW spits, Lars van der Worp loopt de VSW er onderuit, menige scheidsrechter had de bal op de stip gedeponeerd maar de man in het groen zag hier niets in en liet doorspelen.

In de 90e minuut van de wedstrijd zal VSW toch nog tot scoren komen de bal komt weer hoog voor het doel van Zalk in het strafschopgebied de verdediging let even niet op en de spits van VSW scoort met een omhaal de 2-1.

Maar verder laat Zalk het niet komen en na 93 minuten fluit de zeer goed leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Zo behaald Zalk een verdiende overwinning op de enig over gebleven concurrent in de strijd om het kampioenschap en met nog vier wedstrijden te spelen heeft Zalk nu zes punten meer dan VSW  en komt de titel wel erg dicht bij..............

Komende zaterdag moet Zalk de lastige uitwedstrijd spelen tegen Noord Veluwe Boys in Hattemerbroek hier heeft menige tegenstander het altijd lastig.

Weer verdiend het team van Zalk een compliment met een dusdanige smalle selectie presteren de spelers van Zalk voortreffelijk !!!

Er waren afgelopen zaterdag ongeveer 300 toeschouwers in Zalk aanwezig.

Tot ziens in Hattemerbroek op 05 mei as.