Zalk wint met ruime cijfers van Kampen

Kampen 1

Assist: Michel Hamer
Jorn Kroes (schot)
Jorn Kroes (schot)
Assist: Michel Hamer
... (schot)
... (schot)

14 december 2019 14:30

Op een regenachtig Sportpark An de Steege trad het eerste elftal van SV Zalk zaterdag 14 december aan tegen VV Kampen. Na de ruime nederlaag van vorige week tegen Dieze West (6-2), telde voor Zalk vandaag alleen de overwinning om in het spoor te blijven van de subtop.

In de volgende opstelling begon Zalk aan de wedstrijd: Berry Wagterveld, Ramin Ezzat, Ruben van der Veer, Sander Kuiper, Jesper Esselink; Emiel Post, Gerben Hamer, Jorn Kroes; Jeremy van Dijk, Simon van Halm en Michel Hamer. Op de bank begonnen Marc van Gelder en Sander Held.

Na een matig begin, kwam Zalk na een kwartier spelen beter in de wedstrijd. De eerste kans was direct een grote. Simon van Halm kwam alleen voor de keeper, maar schoot net naast. Een paar minuten later was het wel raak. Michel Hamer gaf de bal voor, waarna Jeremy van Dijk kon binnenschieten: 1-0. Na ruim een half uur spelen opende Simon van Halm op Michel Hamer. Hij kwam vanaf rechts naar binnen, passeerde zijn tegenstander en schoot in de korte hoek raak: 2-0. Zalk ging door en scoorde voor rust nog twee keer. Twee keer gaf Jeremy van Dijk de bal goed mee aan Jorn Kroes. Jorn wist wel raad met deze kansen en wist de 3-0 en 4-0 beheerst binnen te schieten. Bij de 3-0 ging er een goede actie van Gerben Hamer aan vooraf.

Zalk had weinig te duchten van Kampen en wilde in de tweede helft verdergaan waar het in de eerste helft was gebleven. Toch duurde het even voordat de 5-0 viel. Na een klein uur spelen gaf Michel Hamer de bal laag voor op Simon van Halm. Simon schoot de bal vervolgens knap in de hoek. Een paar minuten later waren de rollen omgedraaid. Nu gaf Simon van Halm een geweldige voorzet op Michel Hamer, die de 6-0 binnen knalde. Tien minuten later was Zalk opnieuw trefzeker. Simon van Halm gaf de bal breed op Michel Hamer en hij schoot de bal achter de keeper: 7-0. In de 81e minuut had keeper Berry Wagterveld een geweldige uittrap in huis, waarna Michel Hamer alleen op de keeper af kon en zijn vierde van de middag binnenschoot: 8-0.

Inmiddels waren Marc van Gelder en Sander Held in de loop van de tweede helft in het veld gekomen voor Jesper Esselink en Emiel Post. Kampen had geen wissels meer over en moest na een blessure met 10 man verder. Waar Zalk dacht aan de dubbele cijfers, verminderde de concentratie juist en daar wist Kampen van te profiteren. Eerst was het Baba Saidy die de 8-1 wist te maken en even later schoot Selim Ben Mansour de 8-2 binnen. Zalk kreeg nog 1 mogelijkheid via Simon van Halm, maar gescoord werd er niet meer.

Zo wist Zalk dus met ruime cijfers te winnen van Kampen. Een mooie afsluiter van de eerste seizoenshelft!